Re: Ext2 per ordinadors antics

Bones Àlex,

No sóc expert en el tema, però més o menys em referia al mateix en quant al temps de processament per part del kernel.
He partit del principi que al no haver de gestionar un fitxer de journaling, el kernel tindria més temps per fer altres coses, ja que s'estalviaria escriptures.
Ara, com tu comentes, el preu que s'ha de pagar és l'integritat de les dades, per exemple en el cas d'un tall de corrent. A l'arrencada del sistema, per reparar les inconsitències s'hauria de recórrer tot el sistema de fitxers, cosa que podria ser força lenta...
En qualsevol cas el millor és experimentar.

Bona nit i salut.
Roger

On Sunday, 21 February 2016, Alex Muntada <alexm@caliu.cat> wrote:
Narcis Garcia:

> Voldria recollir opinions sobre la meva suposició de què s'estalvia
> temps de procés i ús de disc formatant en el sistema de fitxers «ext2»
> en comptes de «ext4».

El meu consell és que no suposis res i facis proves per confirmar
les hipòtesis que et plantegis.

Els nuclis més moderns pot ser que assumeixin que el maquinari és
més modern i per tant facin algunes assumpcions i optimitzacions
que perjudiquin el maquinari més antic. De fet, a Debian fins fa
pocs mesos es compilava tot el codi amb suport per a i486 i ara a
sid ja es compila tot amb suport per a i586. Una forma de veure
quin codi genera el compilaror és fent «gcc -v».

Sobre l'ús del disc que podries estalviar amb ext2 respecte
ext3, crec que hauria de ser menyspreable perquè el journaling
no acostuma a ocupar gaire:

```
$ dd if=/dev/zero of=filesystem bs=1M count=1024
$ /sbin/mkfs.ext2 filesystem; /sbin/tune2fs -l filesystem | grep Free
Creating filesystem with 262144 4k blocks and 65536 inodes
Free blocks:              257701
Free inodes:              65525
$ /sbin/mkfs.ext3 filesystem; /sbin/tune2fs -l filesystem | grep Free
Creating filesystem with 262144 4k blocks and 65536 inodes
Creating journal (8192 blocks): done
Free blocks:              249500
Free inodes:              65525
$ /sbin/mkfs.ext4 filesystem; /sbin/tune2fs -l filesystem | grep Free
Creating filesystem with 262144 4k blocks and 65536 inodes
Creating journal (8192 blocks): done
Free blocks:              249509
Free inodes:              65525
```

Una altra forma d'alliberar espai per als usuaris es reduir la
reserva per defecte del 5% d'ocupació a un valor més baix amb
el tune2fs (això és especialment interessant en discos grans).

Salut,
Alex

R. Sicart