Re: On enviar un bug?

On 11/07/13 15:55, Robert Marsellés Fontanet wrote:
Hola Jors,

El dc 10 de 07 de 2013 a les 19:59 +0200, en/na jors va escriure:
On 10/07/13 19:41, Robert Marsellés Fontanet wrote:
(...)

   Després d'uns dies de buscar per altres registres, m'adono que en el
meu sistema no existeix el directori "/dev/video0", ni el mòdul que
moltes d'aquestes càmeres usen ("uvcvideo").

Suposo vols dir que no trobes el modul carregat, perquè si utilitzes un
kernel vanilla de Debian segurament sí que el tinguis:

$ find /lib/modules/ -name uvcvideo*
/lib/modules/3.2.0-4-amd64/kernel/drivers/media/video/uvc/uvcvideo.ko
/lib/modules/3.9-1-amd64/kernel/drivers/media/usb/uvc/uvcvideo.ko

  Si. Al nucli hi ha el que hi hagi d'haver (Déu me'n guardi tocar un
nucli, sóc un simple usuari). En el meu equip concretament la segona
línea que has escrit. El nucli anterior el vaig eliminar fa uns dies
(abans de saber que la càmera no funcionava). Jo únicament sé que el
modul no l'està usant ningú per que si fos així hauria de sortir amb
"lsmod".

Has provat a carregar-lo?

# modprobe uvcvideo

Què et diu? Si no et diu res, bona senyal, i prova de nou a veure si veus el dispositiu i el pots utilitzar.

A més a més, quan miro els
dispositius connectats (lsusb, lspci) ni tant sols surt que hi hagi una
càmera.

No hi surt res al respecte al dmesg ó /var/log/messages?

  Rés. Els he arribat a repassar línea per línea. És com si no existís.
D'aquí la pregunta de quin paquet pot ser el responsable de que algo que
abans es detectava, ara ja no.

    Em podríeu dir a quin "paquet" penseu que hauria d'enviar el problema?
Té a veure amb la imatge de Linux? Ho dic per què és el paquet que crec
que conté la informació sobre el "hardware" dels equips.

Doncs podría arribar a ser un un problema de regressió del driver del
kernel, però diria abans hauries d'investigar una mica més.

  Alguna idea de per on continuar? No és que utilitzi gaire aquesta peça
però mai és sap que es necessitarà demà.

Potser podries buscar per [1] si hi ha cap bug reportar per la teva versió de kernel i si no, potser podries reportar-ho. Jo fa un parell de setmanes, quan vaig pujar al kernel 3.9-1 vaig reportar un regression bug perquè el fan del notebook va deixar de funcionar...

[1] http://bugs.debian.org

Salut,
jors