Re: web based CRM

Iker Bilbao:

> Estic buscant un CRM com a software de gestió d'incidències
> (tickets) via web.

Jo tampoc barrejaria el CRM amb la gestió d'incidències, entre
d'altres coses perquè l'origen de les incidències pot ser molt divers
i potser no us interessa tenir-los tots al CRM.

Només he usat el vTiger com a usuari i tampoc el recomanaria gaire. He
sentit a parlar molt bé del CiviCRM, però tampoc l'he arribat a
provar.

Però de sistemes de tiquets n'he provat molts, utilitzat una pila i
administrat uns quants. La meva recomanació seria:

- Trac és molt senzill però no escala si tens més d'1 projecte i
aleshores és millor utilitzar Redmine, que té moltes més coses per
gestionar projectes. En qualsevol cas, tots dos estan molt orientats
al desenvolupament de programari i es nota en algunes coses (també és
el cas de Bugzilla, Mantis, etc.).
- Request Tracker (RT) és un altre clàssic dels sistemes de tiquets.
L'utilitzen empreses grans des de fa molt temps, té molt ben resolta
la integració amb el correu i permet fer una gestió de permisos molt
complexa. Té una versió especialitzada que s'anomena RTIR per a gestió
d'incidents de seguretat (l'utilitzen alguns CERT i CSIRT).
- OTRS té la gràcia que suporta ITIL, tot i que no ho l'he arribat a provar.

Salut,
Alex

--
Alex Muntada <alexm@alexm.org>