Re: us funciona l'opció nodeadkeys?

El dia 27 desembre de 2013 20.29, Eloi Notario <entfe001@gmail.com> ha escrit:
El Divendres, 27 de desembre de 2013, a les 12:28:57, Ernest Adrogué va
escriure:
> Hola,
>
> Entrant això en una terminal d'X
>
> setxkbmap  -layout es -model pc105 -variant nodeadkeys,cat -option
> compose:rwin -option ctrl:nocaps
>
> teòricament s'hauria d'activar la variant "nodeadkeys", que vol dir que les
> tecles `' escriuen directament sense esperar la tecla següent.
>
> Però no funciona. A les preferències de teclat de l'XFCE hi tinc "utilitzar
> els valors per defecte del sistema".  En canvi a la consola Linux sí que
> funciona.
>
> Salut.

Pel que veig al manpage, el nombre de paràmetres de -variant ha de coincidir
amb els de -layout

Amb això he provat amb -layout es,es -variant nodeadkeys,cat i aleshores sí
que puc escriure el ^ amb una única premuda, però perdo la ŀ, així que suposo
que configura les dues variants per alternar entre una i l'altra, i la que
aplica per defecte és la primera combinació (es+nodeadkeys). De fet, amb
-layout es -variant nodeadkeys,cat el que tinc és que no aplica cap de les
dues variants: necessito dues pulsacions per escriure ^ i AltGr+L m'escriu ł.

Entenc doncs, per les proves que he fet, que les dues variants són
incompatibles entre sí.

Hola,

ja sé que el caràcter ŀ té molt bona fama entre els usuaris de Linux, però en desaconsello el seu ús de forma habitual.

Per a solucionar un problema estètic (l'ample de la ela geminada) es fa servir una codificació que no és canònicament compatible (en nomenclatura Unicode), és perd la possibilitat de passar el text a latin1 i tampoc és segur que el tema estètic millori, ja que això depen de com estigui dissenyat el glif ŀ. Jo ho miro com la lligadura "fl" anglesa. Oi que en el text introduït no es fa servir? doncs amb la ela geminada tampoc hauríem de fer-la servir  Una cosa és la informació, codificada amb zeros i uns, i l'altra la presentació. Per a solucionar la presentació no cal que canviem la codificació, només cal que ensenyem als tipògrafs com ha de ser el punt volat quan té 2 eles a costat i costat.

El punt volat té problemes? sí. Solucionem-los. Però no creem més problemes doblant la codificació de la ela geminada. Prou problemes tenim amb els usuaris que usen guionets, punts baixos o bales (bullets).  De fet, considero que posar tant a l'abast el caràcter ŀ al teclat de Linux fou un error, si pogués em petaria aquest teclat, :DDDD

Si hi teniu interès, fa temps vaig escriure un apunt sobre el tema que crec és prou entenedor (disculpeu-me l'autobombo)

http://www.montane.cat/2013/01/23/la-ela-geminada-un-simbol-que-son-dos-pero-alhora-tres/

Fet el paràgraf evangelitzador anti-ldot, i com que és legítim usar el caràcter ŀ, per exemple en un document final no editable, podeu aconseguir-lo amb la combinació Maj+AltGr+- (majúscules+alternativa gràfica i guionet, això genera el caràcter mort del punt superior) +L (seguida de la ela, dóna ŀ).. ara que si uses el nodeadkeys... em sembla que no rutllarà, :DDDDDD

Salut!!!!

Joan Montané