Sobre la ele geminada (era: Re: us funciona l'opció nodeadkeys?)

Hola Joan, Montané <jmontane <at> gmail.com> writes:

> El dia 27 desembre de 2013 20.29, Eloi Notario <entfe001 <at> gmail.com>
ha escrit:
[...]
> ja sé que el caràcter ŀ té molt bona fama entre els usuaris de Linux, però
en desaconsello el seu ús de forma habitual.
[...]
> Si hi teniu interès, fa temps vaig escriure un apunt sobre el tema que
crec és prou entenedor (disculpeu-me l'autobombo)
http://www.montane.cat/2013/01/23/la-ela-geminada-un-simbol-que-son-dos-pero-alhora-tres/

Carai, Joan, un article magnífic.  A mi també sempre m'havia fet arronsar el
nas aquest punt volat en un sol caràcter, però mai no havia sabut concretar
el perquè, i el teu article ho explica fantàsticament bé.  Només hi afegiria
una raó més: la ordenació.  Com que la ela geminada s'ha d'ordenar com si
fos una doble ela, si tens entrades que s'han d'ordenar, utilitzant la
combinació l·l d'entrada ja s'hi acosta molt més que el caràcter combinat
(tot i que per a una ordenació correcta hi ha altres factors en els que ara
no cal entrar-hi).

Enhorabona,

Ferran