Re: Dell, broadcom i possible sol·lució xapucera...

Al 08/09/10 20:06, En/na Andrés ha escrit:
Pot ser havies d'haver dit el model de la targeta.

El lspdi em deia: Ethernet Controller Broadcom Corporation Device 1691 (rev 01)

I el windows Broadcom Netlink (tm) Gigabyte Ethernet

Aquí tens però un parell de links que m'han ajudat abans a instal·lar
targetes Broadcom al debian http://wiki.debian.org/wl
http://wiki.debian.org/bcm43xx .

Ara me'ls miraré, però ja he buscat abans per internet, i he trobat diversos fils:

bug: http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=574888
bug: http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=587658
sol·lucions "complicades": http://forums.debian.net/viewtopic.php?f=17&t=51393&start=15

Per això us preguntava per la drecera que se m'ha acudit (posar-li una segona tarja de xarxa).

Com a experiència personal, fa poc vaig comprar una targeta wifi i no
me la reconeixia el sistema; després de barallar-me i descobrir una
solució "d'aquelles de com era linux fa 10 anys", vaig decidir
actualitzar el sistema amb la qual cosa es va actualitzar el kernel a
la versió 2.6.32-5 que ja porta incorporat un controlador per a la
meva targeta.
Pot ser el controlador de la teva targeta ve al kernel i per això et
diuen que a Ubuntu no tindries el problema, primer ubica el nom del
controlador i busca com fer-lo servir al debian, pot ser és tan
senzill com fer anar l'Squeeze actualitzat ^^.

He provat usant l'instal·lador més nou (imatge diaria), que crec que porta el kernel 2.6.32 (que teòricament sol3luciona el problema), peo no funciona... Ara estic instal3lant a partir del primer CD i després li posaré els paquets:

http://packages.debian.org/lenny-backports/firmware-linux-nonfree http://packages.debian.org/lenny-backports/firmware-linux-free

(però d'squeeze)

A veure si rutlla... però crec que he llegit de tot, així que no soc optimista ;-)

Pd.: algú em pot confirmar si lo de posar la 2a tarja de xarxa era una bestiesa o no. I si es perd la garantia en una torre Dell quan l'obres??

Fins ara,

Joan

Salutacions,
--
Andrés

--

Joan Cervan i Andreu
http://personal.calbasi.net

"El meu paper no és transformar el món ni l'home sinó, potser, el de ser útil, des del meu lloc, als pocs valors sense els quals un món no val la pena viure'l"
A. Camus

i pels que teniu fe:
"Déu no és la Veritat, la Veritat és Déu"
Gandhi