Re: errors d'execució

A Dijous, 7 de gener de 2010, JManel Grifoll va escriure:
> Hola moltes gràcies:
>
> Soc un recent jubilat  feliç, autodidacta en linux i ni idea de
> oceonagrafia, i pel que es veu en linux tampoc!
>
> Cuidava aquesta màquina instal·lant els programes i utilitats que em
> demanaven, (espero fer-ho encara,...). No m'havia preocupat mai per la
> seguretat, els paswd eren del tipus 0; 123456; no hi havia ni llistes
> d'adreçes, ni noms., res que podés interessar ningú, almenys és el que jo
> creia.
>
> Potser si que li varen buscar altres activitats. Fins que es varen cansar i
> [...]

Reinstal·la-ho tot. Un compilador és un executable i pot estar compromès. Les
libreries tres quarts del mateix.

Jo faria una còpia de seguretat de les dades, ho reformatejaria TOT, tornaria
a fer una instal·lació neta i per acabar bolcaria les dades altre cop. Ho
repeteixo: esborra-ho TOT, o sempre et quedarà el dubte de si has passat per
alt alguna cosa.

I, si pots, usa preferentment NX en lloc de tightvncserver. Guanyaràs
espectacularment en velocitat i seguretat.

També és aconsellable desactivar els passwords i autenticar-te només amb claus
SSH (RSA, DSA...). És força senzill de fer i molt més segur.

Si no pots fer això darrer, com a protecció addicional pots instal·lar-te el
programa "fail2ban", que serveix per deixar de respondre a les peticions de
xarxa de màquines que presentin un nombre excessiu d'errades d'autenticació
(típic quan algú intenta rebentar passwords pel mètode de la força bruta.
Així, si t'intenten endevinar la contrasenya a base d'anar provant, es
trobaràn que al cap de N intents el servidor SSH deixa de respondre les
peticions d'aquest individu durant un període de temps configurable (30
minuts...). Això ho fa creant sobre la marxa unes regles especials al
tallafocs de la màquina (iptables).

--
 Orestes Mas Casals - UPC