Re: suport per la ela geminada a l'emacs

A Dijous, 7 de gener de 2010, Ernest Adrogué va escriure:
>  6/01/10 @ 23:12 (+0100), thus spake Orestes Mas:

> Si es pogués composar amb dos caràcters no hi hauria problema.
> De fet, a l'enllaç que envies, diu que la ela geminada ha d'ocupar
> el mateix espai que una ll, cosa que només es pot aconseguir si la ela
> geminada ocupa dos caràcters (a no ser que simultàniament proposin
> reduir la ll a un sol caràcter també).

La proposta seria reduir-la a un sol caràcter, reconvertint l'actual "ldot" de
Unicode per tal d'incloure-hi la segona "l". Un sol caràcter és l'única manera
de poder ordenar els mots alfabèticament sense problemes.

> El que passa és que si no es fa una acció coordinada des del govern
> que passi per incloure una tecla nova als teclats i adaptar els
> principals programes, veig difícil que es pugui canviar la situació.

Si, això és precisament el que cal fer. Em sembla que hi havia gent tirant
endavant el tema, però sense un suport institucional clar no hi haurà avenços.

--
 Orestes Mas Casals - UPC