Re: errors d'execució

Hola moltes gràcies:

Soc un recent jubilat  feliç, autodidacta en linux i ni idea de oceonagrafia, i pel que es veu en linux tampoc!

Cuidava aquesta màquina instal·lant els programes i utilitats que em demanaven, (espero fer-ho encara,...). No m'havia preocupat mai per la seguretat, els paswd eren del tipus 0; 123456; no hi havia ni llistes d'adreçes, ni noms., res que podés interessar ningú, almenys és el que jo creia.

Potser si que li varen buscar altres activitats. Fins que es varen cansar i varen canviar el paswd per posar-me a prova: si era capaç de notar alguna coseta rara.

Instal·larè tot el sistema.  Als /homes hi ha: dades, programes dels usuaris, aixo no cal oi?   el directori /opt hi ha compiladors, llibreries i programes que no depenen de la debian, tampoc cal no?

Nomes posaré:
sshd
sftpd
tightvncserver  (diu que la contrasenya va encriptada  pero les dades no)

El servidor apache l'apagaré.

La configuració d'això es molt elemental no?

Tinc ganes de veure que diu el chkrootkit, i que hi als logs,.

Moltes gràcies.

JMGrifoll

El 6 de gener de 2010 22:37, Jordi Funollet <jordi.f@ati.es> ha escrit:
JManel,

amb el que has vist fins ara no cal que passis el 'chkrootkit' ni el
'rkhunter'. Està molt clar que t'han colonitzat la màquina.

Potser han entrat endevinant un d'aquests passwords "tirats" o potser per
alguna aplicació no actualizada o mal configurada, però ara no cal que t'hi
trenquis molt el cap.

Com que han remplaçat alguns dels teus binaris (i no hi ha manera de saber
quins) no queda altre sol·lució que reinstal·lar tot el servidor. Quan tinc
una d'aquestes "alegries" i no puc reinstal·lar immediatament acostumo a
deixar la màquina desendollada. Així evitem que el mal s'estengui; qui s'ha
pres la feina de colonitzar la teva màquina l'estarà fent servir per alguna
cosa: atacar altres màquines, enviar spam... Tot un sector industrial en que
probablement no vols participar. ;-)

A més de reinstal·lar no t'oblidis de canviar tots els passwords. A hores
d'ara el teu "okupa" els deu tenir tots ben guardats. Avisa els teus usuaris
de que deixin de fer servir aquest password, en cas de que féssin servir el
mateix en altres llocs.

Al marge d'això, em sembla que en un altre mail has dit que fas servir
'xtightvnc'. Em confonc o els passwords no van encriptats? Això sol ja seria
un forat d'entrada, hauràs de buscar una alternativa si no vols tornar a tenir
visites.

I, per xafarderia: com és que feu servir ROMS? Ets oceanògraf?