Re: ReiserFS vs ext3

Jo treballe amb arxius grans (so i vídeo) amb Reiser i, la veritat, una kk. De fet, estic pensant a fer una còpia de tot el sistema, formatar el disc dur en ext3, i bolcar aquell de nou en aquest sistema de fitxers. El que passa és que no sé ben bé com ha hauria de fer per tenir garanties que després tot funcionarà...

El 02/04/06, Carles Pina i Estany <carles@pinux.info> ha escrit:

Hola,

On Mar/31/2006, cuc wrote:
> A Divendres 31 Març 2006 17:33, carles ferrando va escriure:

> Segons tinc entès amb els sistema d'arxius Reiserfs es pot notar una millora
> en el cas que hi hagin molts arxius de poc tamany però passa totalment al
> contrari si hi han arxius de gran tamany.

normalment la majoria de fitxers són de mida petita. Del meu HOME:

carles@pinux:~$ find . -size -100k | wc -l
74723
carles@pinux:~$ find . -size -10k | wc -l
59126
carles@pinux:~$ find | wc -l
77004

(vaja! estic impresionant jo i tot!!!)

> Per una altra banda ext3 esta molt més testat i en principi sempre et será més
> fàcil recuperar una particio ext3 en cas de desastre doncs segur trobarás mes
> informació i ajuda amb aquest que amb reiserfs.

Sempre cal fer backups. Errors humans, del disc dur, errors més "greus"
a l'ordinador, errors de seguretat, errors del sistema de fitxers. Que
l'últim punt sigui "subjectivament" (o no) millor amb un sistema de
fitxers que amb un altre no hauria d'evitar de fer backups.

Experiència personal: des de la Suse 6.x que vaig fer servir mig any
(vaig passar a Debian) fins ara amb Reiser "majoritariament" i cap
problema. Ara bé, ara sortirà molta gent que sí que ha tingut problemes
:-) però no per fer servir Reiser tindras problemes. Parlo de servidors,
escriptori, etc...

Fins aviat!

--
Carles Pina i Estany            GPG id: 0x8CBDAE64
        http://pinux.info       Manresa - Barcelona