Re: Utilitzar múltiples smarthosts amb exim4

Holes,

Després de molt temps i gràcies sobretot a aquesta meravellosa idea d'en
Josep Serrano he aconseguit que exim4 trii diferents smarthost's per
enviar en funció de qui envia el correu. Aquí va un mini-resum. De fet ja
fa dies que em funciona però vaig tant just de temps que no ho he pogut
explicar fins avuí.

Primer crear dos fitxers a /etc/exim4, users.cfg i passwd.client.

users.cfg té el format proposat per en Josep Serrano:
adreça1@mail.com:smarthost=smart.host.1
adreça2@mail.com:smarthost=smart.host.2
.
.
Les que fagi falta per incloure tots els comptes de correu.

passwd.users té el format:
adreça1@mail.com:adreça1@mail.com:passwd
adreça2@mail.com:adreça2@mail.com:passwd
.
.
Les que fagi falta per incloure tots els comptes de correu.

Ja ho sé, hi ha informació redundant per tots costats, però de moment no
he pogut depurar-ho més.
I finalment les modificacions a /etc/exim4/exim4.conf.template són:

smarthost:
  debug_print = "R: smarthost for $local_part@$domain"
  condition =
${extract{smarthost}{${lookup{$sender_address}lsearch{/etc/exim4/users.cfg}{$value}fail}}}
  driver = manualroute
  domains = ! +local_domains
  transport = remote_smtp_smarthost
  route_list = *
${extract{smarthost}{${lookup{$sender_address}lsearch{/etc/exim4/users.cfg}{$value}fail}}}
byname
  host_find_failed = defer
  same_domain_copy_routing = yes
  no_more

És a dir, el mateix script d'en Josep Serrano afegint alguna clau i
cometes que van desapareixer en el mail que vas enviar, i l'autenticació
amb l'smarthost:

plain:
  driver = plaintext
  public_name = PLAIN
  client_send = "${if
!eq{$tls_cipher}{}{^${extract{1}{::}{${lookup{$sender_address}lsearch*{CONFDIR/passwd.client}{$value}fail}}}^${extract{2}{::}{${lookup{$sender_address}lsearch*{CONFDIR/passwd.client}{$value}fail}}}}fail}"

login:
  driver = plaintext
  public_name = LOGIN
  client_send = ":
${extract{1}{::}{${lookup{$sender_address}lsearch*{CONFDIR/passwd.client}{$value}fail}}}
:
${extract{2}{::}{${lookup{$sender_address}lsearch*{CONFDIR/passwd.client}{$value}fail}}}"

Bàsicament busca en el fitxer passwd.client quin username i password té el
que envia el mail.

I això és tot !

Salut

Ivà.

> [...]
>
> plain:
>  driver = plaintext
>  public_name = PLAIN
>  client_send = ^username^password
>
> Se m'acut que tambe podieu llegir el username/password de cada smtp amb
el
> mateix
> sistema d'abans, llegit d'un arxiu de configuracio. O fins i tot
incloent-ho en el
> mateix d'abans (un parell username/password per a cada smtp user ?).
>
> Si voleu fer-ho mes bonic us recomano fer una mirada sobre com funciona

smarthost, i fins ara només necessitava utilitzar com a smarthost al
servidor smtp2.adsl.ya.com. La resta de família seguirà utilitzant (de
moment) el correu de ya.com, i jo tinc més d'un compte de correu que
l'escullo a l'hora d'enviar el mail amb thunderbird.
necessito també escollir un mètode d'identificació diferent (ya.com no
està
falta de coneixements), i ja quan vaig configurar l'smarthost de
ya.com
Moltes gràcies.