Utilitzar múltiples smarthosts amb exim4

Hola llista,

Després d'uns quants problemes amb el PU*O mail de ya.com (servei caigut, bloqueja els mails de la llista, marca com a spam mails que no ho són i a més no tens CAP control per desmarcar-los, etc...), m'he decidit a utilitzar el gmail.

Aleshores el problema que tinc és el següent:

Tinc un servidor Debian per casa on hi tinc fetchmail i exim4 per servir i enviar el correu local. La configuració inicial de l'exim4 és com a smarthost, i fins ara només necessitava utilitzar com a smarthost al servidor  smtp2.adsl.ya.com. La resta de família seguirà utilitzant (de moment) el correu de ya.com, i jo tinc més d'un compte de correu que l'escullo a l'hora d'enviar el mail amb thunderbird.

Que necessito? Poguer triar entre smtp2.adsl.ya.com i smtp.gmail.com depenent de quin compte de correu estigui utilitzant (o sigui depenent del camp from: del mail que envio). I depenent de quin smarthost utilitzi necessito també escollir un mètode d'identificació diferent ( ya.com no està encriptat i en canvi gmail sí).

La configuració de l'exim4 sempre m'ha semblat difícil (segurament per falta de coneixements), i ja quan vaig configurar l'smarthost de ya.com me les vaig veure... Ja he consultat les FAQ i documentació de wwww.exim.org però personalment em resulten quasi igual de confuses i rebuscades que el fitxer de configuració de l'exim4.

En definitiva he vist que per la llitsa n'hi ha uns quants que ja utilitzen gmail i segurament no sóc lúnic que em trobo en aquesta situació, hi ha algú que ja ho hagi solucionat i em pugui orientar per on començo?

Moltes gràcies.
Salut.