Re: Utilitzar múltiples smarthosts amb exim4

Hola.

Aquesta es una possible solucio:

smarthost_google:
 condition = ${if eq {${lc:$sender_address_domain}} {gmail.com} {true} fail }
 driver = domainlist
 transport = remote_smtp
 route_list = "* smtp.gmail.com bydns_a"

smarthost_ya:
 condition = ${if eq {${lc:$sender_address_domain}} {ya.com} {true} fail }
 driver = domainlist
 transport = remote_smtp
 route_list = "* smtp2.adsl.ya.com bydns_a"...

Es pot millorar fent que llegeixi un arxiu de configuracio extern per cercar les
addresses d'origen. Sempre sera mes facil d'administrar. Per exemple algo aixi:

smarthost:
 condition = ${extract{smarthost}{${lookup{$sender_address}lsearch
/etc/exim/users.cfg}{$value}fail}}}
 driver = manualroute
 domains = ! +local_domains
 route_list = "* ${extract{smarthost}{${lookup{$sender_address}lsearch
/etc/exim/users.cfg}{$value}fail}}} bydns_a"
 transport = remote_smtp

Aixo intentara llegir un arxiu a /etc/exim/users.cfg que hauria de contenir el seguent:

exemple@gmail.com: smarthost=smtp.gmail.com
exemple2@ya.com: smarthost=smtp2.ya.com
etc...

Ara, per contestar la segona pregunta, per autentificar el smtp caldra afegir alguna
cosa semblant a la config del vostre exim:

remote_smtp:
 (...)
 hosts_try_auth = smtp.gmail.com:smtp2.ya.com
 etc...

Despres us caldra definir un metode d'autentificacio. El mes facil:

plain:
 driver = plaintext
 public_name = PLAIN
 client_send = ^username^password

Se m'acut que tambe podieu llegir el username/password de cada smtp amb el mateix
sistema d'abans, llegit d'un arxiu de configuracio. O fins i tot incloent-ho en el
mateix d'abans (un parell username/password per a cada smtp user ?).

Si voleu fer-ho mes bonic us recomano fer una mirada sobre com funciona el sistema
per autentificar + encriptar amb TLS.

Tot aixo i mes ho teniu amb:

apt-get install exim4-doc-html

A per feina !