Re: He perdut les contarsenyes

Mètode "bàrbar" per entrar sense contrasenya de root:

Arranquem la màquina, i quan apareix el LILO li diem:

Linux init=/bin/bash rw

Això arranca el kernel amb un miserable bash, i tansols la partició / muntada
en mode "rw".

Un cop haguem fet els canvis adients (canvi de contrasenya o lo que sigui)
hem de fer:

sync
umount -a
control+alt+supr

Amb el grub és similar que amb el lilo, s'ha d'apretar la "a" (crec recordar)
per poder editar els paràmetres del nucli. Li posem "init=/bin/bash rw" com a
paràmetres i hauria d'arrancar igual que amb el lilo.

No sempre es té un LiveCD a ma...

PD: El lilo (i per lògica el grub) té la opció de demanar contrasenya si se
li entren paràmetres. Si és així, això no funcionarà.

PD2: Si el lilo no ens mostra el prompt podem forçar a que ens el mostri tot
tenint apretat el "Ctrl" quan s'inicia el lilo.