He perdut les contarsenyes

Hola.

Porto no gaire temps amb linux i concretament amb Debian i el problema es el
segúent: després d'una actualització d'uns quants paquets (a la qual en
algun moment sembla que  vaig dir "yes" on hauria de haber dit "no", o al
contrari) no puc accedir amb cap dels usuaris, perque diu que la
contrasenya no es correcta. A la pantalla d'inici tampoc puc accedir com a
root. Jo crec que té relació amb el sistema d'ecriptació ssh. He estat
mirant el firxer /etc/passwd des de un Cd  de Knoppix, i al costat de cada
usuari apareix una "x", això em sembla que vol dir que la contrasenya està
encriptada, el problema és que he llegit que en aquest cas hauria de haber
també el fitxer /etc/shadow... i aquest no hi és. El cas és que puc iniciar
el sistema i no sé com fer per recuperar o netejar les contrasenyes.

Si algú Té alguna idea li agrairia le seva ajuda

Salutacions

José Luis