Re: Fw: RE: Xarxa Local amb Màquines Linux

Si no vols fer servir samba, la manera normal de compartir disc entre
maqueines unix es nfs.

Si vols compartir impresores, nomes cal que utilitzis cups, si habilites
la opcio que fa que s'anunciin les impresores, qualsevol client de la
xarxa veura totes les impresores.

Per a compartir usuaris i passwords, hi ha 2 opcions principals, el NIS i
el LDAP. Els 2 permemten tenir tots els usuaris i els passwords
centralitzats. El nis es mes facil de configurar, pero el LDAP es mes
potent i pemet utilitzar els mateixcos passwords per a molts mes tipus de
aplicacions.

Si tens una maquina potent i unes altres de no tant potents, tambe pot ser
interessant tenir un servidor d'execucio i fer que esl altres es conectin
a sessions X remotes. Aixi les dades, els processos i els programes nomes
estan al servidor i els altres son com pantalles toitnes que nomes han de
tenir instalat el servidor X. Per a fer aixo nomes has d'activar el XDMCP
al gdm o kdm i despres des dels clients iniciar les X amv la comanda
X -quety nom_del_servidor

--
Salutacions / Regards
 Ferran Pegueroles Forcadell