Re: nucli modular o nucli monolític?

A nivell de seguretat prefereixo els nuclis monolítics. M'explico: Ja fa temps
vaig tenir un servidor que va ser "visitat". El "visitant" em va instal·lar
un mòdul molt maco, l'adore.o, que entre altres coses, et permet ocultar
directoris, arxius, mòduls i processos des del nucli. Evidentment, amb aquest
mòdul al nucli era impossible detectar-lo... Fins que vaig compilar un altre
nucli i vaig arrencar amb ell. Aleshores vaig veure la llum. Des d'aleshores,
quan vull fer un nucli per a una màquina "sensible" procuro fer-lo monolític
i sense capacitat per carregar mòduls. Ja sé que així no evito tenir
"visitants" (per evitar-los faig servir IDS's, però això ja és un altre fil),
però almemenys evito que els "visitants" s'instal·lin "como Pedro por su
casa".

La pega és que cada cop que vull afegir una funcionalitat al nucli haig de
recompilar. Lo bo és que els servidors "sensibles" no solen tenir masses
requeriments de noves funcionalitats :-)

Una altra "alternativa" al "problema" aquest de seguretat és usar LIDS
(www.lids.org), que té, diguem-ne, un plus extra de seguretat alhora de
carregar mòduls al nucli (així com una protecció extra al sistema d'arxius).
La pega de LIDS és la seva enfarragosa administració, i que mica en mica et
va transformant en un autèntic psicòpata.

Per estar per casa faig servir nuclis modulars, molt més còmodes, tot i que
normalment hi compilo estàticament el ext3 (o el sistema d'arxius de torn) i
els drivers necessaris per no dependre de l'initrd.

--
:: Jaume Sabater

  argus.net TECNOLOGIA CREATIVA
  "creant en la web des de 1995"

  www.argus.net | tel: 932 92 41 00 | fax: 932 92 42 25 | info@argus.net
  Avgda. Marquès de Comillas, 13 (Poble Espanyol) | 08038 | Barcelona