nucli modular o nucli monolític?

I una tercera pregunteta... no les poso juntes per mantenir els fils separats.

M'he dedicat a compilar nuclis, i m'agradaria saber les aventatges i
desaventatges de compilar un nucli molt modular o unaltre amb tot incorporat
al nucli. Aparentment, la velocitat em resulta similar, només he tingut
alguns problemes en el nucli modular degut a que algunes coses, si es
compilen com a mòduls, no van (pc speaker, teclat, cramfs, etc...) i les he
hagut d'incorporar al nucli.

Ricard