debian instalada i funcionant, gracies a tots!!

xf86cfg -textmode
m'ha resultat d'extrema utilitat (molt millor que l'instalador o evocar-lo un altre cop com em suggeria el Lluis amb dpkg-reconfigure)

els programes de configuracio de kde m'han fet la resta

i es pot dir que ara ja em funciona quasi tot (nomes queda la rodeta del mouse)

amb "synaptic" he instalat mes paquets correctament en un dia que en tota la meva vida en Mandrake, tb he configurat un daemon a partir d'un script meu llegint 2 minuts de documentacio (en Mandrake no ho vaig conseguir mai) i tot va de perles. llastima que l'instalacio de debian i la configuracio elemental internet-xarxa-grafics-hardware sigui tan "traumatica" (un no sap com es fa sense llegir bastant...), sino crec que ja no hi hauria cap motiu per usar Mandrake.

ara l'unic problema es que tinc dificulats quan vull instalar una versio d'un programa que esta entremig de la mes nova i la que tinc instalada incialment. Hi ha algun programa per fer un apt-get upgrade escollint quina versio del programa es vol instalar de les detectades en les diferents fonts de sources.list???

vinga,
es pot dir que ja he passat a l'estat "stable" i ja no fare massa mes preguntes ;)