Re: Signatura i Xifrat Digitals

Hola!

On dl, 2004-07-26 at 23:19, jr jrockys2 wrote:
> Bones,
>
> Només una coseta, estic enviant i rebent e-mails amb signatura digital
> (Kgpg) a través de KMail i Evolution i, potser la culpa és meva i em
> falta aprendre a configurar-ho, però no rebo "bé" els e-mails.
>
> Quan envio de KMail a Evolution:
> * A l'Evolution el missatge signat digitalment no diu enlloc que la
> signatura és correcte.
> * A l'Evolution el missatge xifrat no es desxifra i apareixen un munt
> de xifres i lletres enlloc del texte escrit.

Això deu ser perquè envies el missatge xifrat en el cos (de vegades li
diuen PGP/inline) i no utilitzant PGP/MIME. L'Evolution utilitza només
aquest darrer sistema. El kmail utilitzava el primer en un principi però
diria que ara pot fer-los servir tots dos.

El motiu que l'Evolution no accepti el xifratge al cos és perquè és poc
fiable, encara que la discussió de vegades provoca una certa
controversia. Algunes raons les trobaràs aquí (juntament amb una llista
de programes que ho suporten):

http://www.bretschneidernet.de/tips/secmua.html

En resum, prova d'enviar el correu des de kmail utilitzant PGP/MIME. Si
la teva versió de kmail és recent crec que hauria de poder-ho fer.

> Quan envio de l'Evolution al KMail:
> * Al KMail em surt el missatge signat però no reconegut: "El mensaje
> está firmado, pero no se pudo verificar la validez de la clave. Razón:
> No se encontró un accesorio de cifrado adecuado."

No ho sé perquè no utilitzo kmail, pot ser que se li hagi de configurar
el binari del gpg? Algun paquet separat?

> * Al KMail el missatge xifrat no apareix: "Mensaje cifrado (no es
> posible descifrarlo). Razón: No se encontró un accesorio de cifrado
> adecuado."

El mateix que l'anterior, imagino... De tota manera veig que el kmail fa
suggest de "gnupg" només... ja el tens instal·lat?

Sort!

--
Josep Monés i Teixidor
Clau GnuPG: gpg --recv-keys 80E85CC4