Re: Signatura i Xifrat Digitals

On dl, 2004-07-26 at 23:19, jr jrockys2 wrote:
> Bones,
>
> Només una coseta, estic enviant i rebent e-mails amb signatura digital
> (Kgpg) a través de KMail i Evolution i, potser la culpa és meva i em
> falta aprendre a configurar-ho, però no rebo "bé" els e-mails.
>
> Quan envio de KMail a Evolution:
> * A l'Evolution el missatge signat digitalment no diu enlloc que la
> signatura és correcte.
> * A l'Evolution el missatge xifrat no es desxifra i apareixen un munt
> de xifres i lletres enlloc del texte escrit.

A mi al principi l'Evolution em va donar alguns problemes. Sembla que el
KMail tracta millor les signatures, si més no ho fa més intuïtivament.
De tota manera, assegura't de treballar amb les darreres versions de
l'Evolution (la meva és la 1.4.6) i, sobretot, del GPG (jo uso la 1.2.4,
i em sembla que les claus generades no són compatibles amb la versió 1.0
que venia a la woody)

> Quan envio de l'Evolution al KMail:
> * Al KMail em surt el missatge signat però no reconegut: "El mensaje
> está firmado, pero no se pudo verificar la validez de la clave. Razón:
> No se encontró un accesorio de cifrado adecuado."
> * Al KMail el missatge xifrat no apareix: "Mensaje cifrado (no es
> posible descifrarlo). Razón: No se encontró un accesorio de cifrado
> adecuado."

Ja has configurat correctament el KMail? Has d'anar a Configuració ->
Identitats -> Avançada (pestanya del mig) i posar a l'apartat "Clau PGP"
el codi hex de la teva clau, que prèviament t'hauràs generat (pots usar
KGPG per això, és més còmode que la línia de comanes).

Després a l'apartat Configuració -> Seguretat hi ha les opcions de
*xifrat*, que és un tema diferent de la signatura digital (bé, també
allí hi ha una opció per signar automàticament tots els missatges
sortints)
Per tal d'enviar un missatge xifrat a algú, necessites conèixer la seva
clau pública, que normalment podràs baixar-te d'algun servidor de claus
si saps quin és el seu codi hex.

També t'hauràs de baixar la clau pública de tots aquells de qui vulguis
verificar la signatura electrònica. Si vols un exemple, la meva clau
pública té un codi 0x97451E6A, i la pots trobar al servidor
"pgp.mit.edu".

Bé, de moment tens una colla de coses a comprovar, i quan hagis jugat
una mica, si no te'n surts, torna a preguntar.

Orestes.