Re: so integrat AC97

On Mon, Dec 29, 2003 at 12:49:00PM +0100, "Lluís Forns Puigmartí" wrote:
> hola, tinc una tarja de so integrada a la placa base (MSI amb
> chipset de VIA) que al fer lspci em surt llistada com a AC97;
> però al compilar el kernel no hi apareix llistada enlloc.

A l'apartat Sound hi ha l'opció VIA 82C686 Audio Codec, però
no sé si és aquest aquest. Hauries de saber el model exacte del
xip. Amb ALSA també hi ha suport pels xips VIA 82xx però en
aquest cas és més complicat perquè has de compilar els drivers
per separat (els pots trobar a www.alsa-project.org).

> També tinc problemes per utilitzar els drivers de nvidia; al
> compilar el kernel no vaig trobar cap opció que em semblés
> adient i no en vaig triar cap

Aquests drivers són "secrets" i només es distribueixen en
forma binària, o sigui que no formen part del kernel. Si els
vols els has d'instal·lar a part.

> (al arrencar no em surt el Tux a la cònsola);

Això no té res a veure. Una cosa és el framebuffer, que està a
Console Drivers->Frame-buffer support->VESA VGA graphics console
(el que fa és utilitzar un mode gràfic per la consola, en
comptes del mode text), i una altra cosa és el driver de X11.

> però he fet tot el que diu a la web i al arrancar les X
> em surt el logo d'nVidia i.... i allà es queda, el logo a pantalla
> completa i ni tan sols puc anar a mode cònsola (Alt+Ctrl+F2...).

Això ja és més complicat. A mi em passava una cosa semblant
(però no arribava a veure el logo) i ho vaig arreglar dient-li
que no utilitzés AGP. Mira't la documentació que explica com
fer-ho. De totes maneres és un misteri com funciona, de cop en
una versió ho arreglen i a la següent ho tornen a espatllar...
Si no te'n surts posa el driver obert normal que no té
acceleració 3D, però per tota la resta va igual de ràpid que
l'altre.

--
ernest