Re: Ontanimli Turkce yereli -- UTF-8

* Recai Oktas [2004-07-09 03:16:56+0300]
> Merhaba,
>
> Daha onceleri birkac kez belirttigim gibi Debian Sarge'da ontanimli
> Turkce yereli tr_TR.ISO-8859-9 olarak ayarlamistik.  Buna gerekce olarak
> da Unicode kipin henuz olgunlasmadigini, hatalardan fazla etkilenmemek
> icin simdilik emektar ISO kipiyle yola devam etmememizin daha uygun
> olacagini ifade etmistim.  Bu konudaki rahatsizligim son gunlerde bir
> tur vicdan azabina donusmeye basladi :-)  Ontanimli yereli Unicode
> yapmadan bu hatalari ortaya cikarmak da zor gozukuyor.  Bunu yaparsak
> [...]

Bu iletiye gelen cevaplar sonucunda _genel egilimin_ "UTF-8'e gecelim,
sorunlara katlaniriz ve hatta boylece sorunlar daha cabuk tespit
edilebilir" seklinde oldugunu gozledim.  Bu kanaati paylasiyorum.  Fakat
d-i'da Turkce UTF-8 yereline gecis icin tahminimden daha fazla duzeltme
gerektigini goruyorum.  Dil-secici (languagechooser) modulunde yapilacak
tek satirlik bir degisiklik yetmiyor, ozellikle ikinci asama kurulumda
bazi seylerin duzeltilmesi gerekiyor.  Soz konusu tek satirlik son
dokunustan once gereken duzeltmeler icin BTS'e gonderdigim bazi yamalar
var:

	http://bugs.debian.org/259478
	http://bugs.debian.org/258681
	http://bugs.debian.org/260025

Bunlardan ilk ikisi tamamlandi.  Son yamanin bir sonraki surume [1]
girmeyecegi kesin, hatta bu degisikligi Sarge+1'e saklamayi uygun
gorenler de mevcut. [2]  Eger d-i grubunu ikna edebilirsem, yakinda
gonderecegim son bir hata bildirimi de sonuclandiktan sonra ontanimli
Turkce yereli UTF-8'e ayarlayacagim.  Bu degisikliklerin kabul edilmesi
halinde d-i'in UTF-8 yereliyle cikacagini umit ediyorum (son dakika
degisklikleri her zaman tehlikelidir ;-).  Aksi taktirde -onceden de
niyetlenildigi gibi- ISO yereliyle devam edecegiz ve UTF-8 konusu
Sarge+1'e kalacak.

[1] RC1 testlerinde iyi sonuc alinamadigindan bu surumden vazgecildi ve
ay sonuna dogru (duruma gore) bir Beta5 veya RC2 cikarilmasina karar
verildi.

[2] http://lists.debian.org/debian-boot/2004/07/msg00943.html