(forw) [erc.caldera@gmx.net: Re: Bendeki 12 + 1 Cevirinin durumu]

----- Forwarded message from Erçin EKER <erc.caldera@gmx.net> -----

From: Erçin EKER <erc.caldera@gmx.net>
Date: Sat, 17 Apr 2004 19:26:54 +0300
To: Recai Oktas <roktas@omu.edu.tr>
Subject: Re: Bendeki 12 + 1 Cevirinin durumu

On Cts, 2004-04-17 at 18:21 +0300, Recai Oktas wrote:
> Selam,

Selam,

[...]

> ["hotplug" icin TDK Bilgisayar Terimleri sozlugu "calisir durumda
> takcikar" karsiligini kullaniyor.  Alternatif olarak bendeniz "canli
> takcikar" cevirisini de uygun bulmaktayim.  Asagida TDK onerisini
> kullandim.]

{"anında takçıkar" nasıl?}

> X Window'da USB fare kullanmaniz gerekiyorsa, X sunucusunun acilis
> sirasinda "dev/input/mice" aygitini acabilmesi gerekir.  Bu su anlama
> gelir: X ile kullanmayi planladiginiz fareyi calisir durumda takcikar
> yapmaniz normalde mumkun degildir; bunun icin bazi modullerin onceden
> yuklenmis olmasi zorunludur.  Bununla beraber USB fare kullanma
> beklentiniz varsa, calisir durumda takcikar destegi bu sorunu
> giderebilecek nizami olmayan bir ozellige sahiptir ve bu ozelligi su an
> etkinlestirebilirsiniz.

Eğer X ortamında USB farenizi kullanmak istiyorsanız "/dev/input/mice" X
başlangıcında kullanılabilir olmalıdır. Bu farenizi alışıldık şekilde X
ortamı altında anında takçıkar yapamayacağınız anlamına geliyor; bazı
modüllerin önceden yüklenmiş olması gerekiyor. Yine de bu özelliği
kullanmak isterseniz hotplug'ın bir hilesi bunu mümkün kılar. Bu
özelliği etkinleştirmek istiyor musunuz?

(2. hotplug da bence programın adı diye kullanılıyor :) )

> ["onyukleme yapmak" benim kulagima pek hos gelmiyor, bu yuzden anlami
> koruyacak alternatif bir ceviri yaptim.]
>
> Calisir durumda takcikar destegini calistirmadan once, bazi USB
> modullerini yukleyebilirsiniz.

[çıkar,çıkar, çıkar... kelime tekrarı, tekrarı, tekrarı :)]

Anında takçıkar desteğini başlatmadan önce bazı USB modüllerini
yükleyebilirsiniz.

> [...]
>
> "templates" dosyalari o paketin henuz po-debconf sistemine
> gecirilmedigini gosteriyor.  Onlari ben cevirebilirim.  Su an ki sayi
> bile cok yeterli :-)  Cok cok tesekkurler.

Gürkan unuttuğun bir şeyi söyliycem :) sss.linux.org.tr var bide :)

--
Erçin EKER <erc.caldera@gmx.net>

----- End forwarded message -----