Re: Bendeki 12 + 1 Cevirinin durumu

Selam,

* Gurkan Aslan [2004-04-17 11:48:36+0300]
> Asagidaki Cumle cevirisi icin yardimci olursaniz HotPlug cevirisi de
> bitmis olacak:
>
> ***
> "If you need to use a USB mouse with X, the X server needs to be able to
> open "/dev/input/mice" on startup. That means you can't normally hotplug
> a mouse you plan to use with X; it needs some modules preloaded.
> However,  hotplug has a hack to let this work, which you can turn on
> here if you anticipate using a USB mouse."
> ***

["hotplug" icin TDK Bilgisayar Terimleri sozlugu "calisir durumda
takcikar" karsiligini kullaniyor.  Alternatif olarak bendeniz "canli
takcikar" cevirisini de uygun bulmaktayim.  Asagida TDK onerisini
kullandim.]

X Window'da USB fare kullanmaniz gerekiyorsa, X sunucusunun acilis
sirasinda "dev/input/mice" aygitini acabilmesi gerekir.  Bu su anlama
gelir: X ile kullanmayi planladiginiz fareyi calisir durumda takcikar
yapmaniz normalde mumkun degildir; bunun icin bazi modullerin onceden
yuklenmis olmasi zorunludur.  Bununla beraber USB fare kullanma
beklentiniz varsa, calisir durumda takcikar destegi bu sorunu
giderebilecek nizami olmayan bir ozellige sahiptir ve bu ozelligi su an
etkinlestirebilirsiniz.

> Inanin aslinda bunu da zamanim yetmedigi icin ceviremedim... Hotplug ve
> Hack yerine ne koyacagimi kestiremedim. Bir de asagidaki cumle var (ayni
> sorun Hotplug yerine ne koyacagimi bilememezlikten)
>
> ***
> "Before running hotplug support, you can preload some USB modules"
>
> "Hotplug destegini calistirmadan once, bazi USB modullerini onyukleme
> yapabilirsiniz" ???
> ***

["onyukleme yapmak" benim kulagima pek hos gelmiyor, bu yuzden anlami
koruyacak alternatif bir ceviri yaptim.]

Calisir durumda takcikar destegini calistirmadan once, bazi USB
modullerini yukleyebilirsiniz.

[...]
> [...]
> * ppp                 -> Bitti, bildiginiz uzere gonderildi.
> * ssh                 -> Cevriliyor (Pazar ugrasip P.Tesi gonderecegim)
> * cdrtools            -> Bitti, Gonderildi.
> * fontconfig          -> Bitti, Gonderildi.
> * pango1.0            -> Bitti, Gonderildi.
> * gdm                 -> Ceviri dosyasi yok!? (templates var sadece)
> * nautilus-media      -> Bitti, Gonderildi.
> * cupsys              -> Bitti, Gonderildi.
> * foomatic-filters    -> Bitti, Gonderildi.
> * msttcorefonts       -> Ceviri dosyasi yok!? (templates var sadece)
> * flashplugin-nonfree -> Bitti, Gonderildi.

"templates" dosyalari o paketin henuz po-debconf sistemine
gecirilmedigini gosteriyor.  Onlari ben cevirebilirim.  Su an ki sayi
bile cok yeterli :-)  Cok cok tesekkurler.

> Ilginize, bilginize duyurulur... ssh'i bitirip gonderdikten sonra yine
> bir sure izin isteyecegim cunku diger taraftan hem calisiyor ve islerimi
> yetistirmeye, hem buraya, hem de gnome turkcelestirme projesine
> yetismeye calisiyorum. En azindan Gnome Turkcelestirme projesinde
> cevirmem gereken bir ceviri var onu bitireyim... Bir oraya bir buraya :)

Aslinda son kullanici icin GNOME cevirileri daha onemli :-)  Sen ona
gecis yapabilirsin, kimbilir belki biz de arada bir yardima geliriz :-)