Turkce destekli language-env

Merhaba,

language-env paketinin Turkce destegi hazir.  Paket burada yaptigim
in-house testleri gecti, simdi sizin testlerinizi bekliyorum.  Paketi
Alioth apt arsivinden kurabilirsiniz.  Apt kaynaklarini tekrar vereyim:

	deb http://l10n-turkish.alioth.debian.org/debian/ ./
	deb-src http://l10n-turkish.alioth.debian.org/debian/ ./

Kurulum islemi malum:

	apt-get update && apt-get install language-env

Test icin fazla zamanimiz yok, en gec bu hafta Carsamba gunune kadar bu
isin bitmesi lazim.

Testleri tercihen Turkce ozurlu yeni kurulmus bir sistemde yapmanizi
rica ediyorum.  Turkceleme Woody'de calismayacaktir.  Asgari sartlar X
4.3 ve console-data >= 2002.12.04dbs-29.

language-env Turkce destegini sistem genelinde ayarlarla degil,
kullanici ev dizinindeki nokta dosyalariyla (dotfiles) yapiyor.
Dolayisiyla paketi kurdugunuzda sisteminizde bir degisiklik beklemeyin
:-)  Bu yaklasimin bir avantaji var.  Sisteminizde yeni bir kullanici
olusturarak test'i o hesapta gerceklestirebilirsiniz.  Turkceleme icin
kurulumdan sonra su komutu kullaniyoruz:

	set-language-env

Betik size bir dizi sual tevcih edecek.  Bizim icin ozellikle onemli
olan bir secenek "genisletilmis ayarlar" secenegi.  "Genisletilmis
ayarlar" GNU/Linux Linux ile yeni tanisan ve Turkce destegi konusunda
herhangi bir fikri olmayan yeni kullanicilarin sistem genelinde
yapilandirmaya girmeden sistemlerine Turkce destegi kazandirmalarini
hedefliyor.

Testleri sanal konsollarda ve X ucbirimlerinde (xterm, rxvt vb.) teker
teker yapmanizi rica ediyorum.  Paket "Terminus" fontu icin de destek
veriyor.  Sisteminizde Terminus paketleri yukluyse yapilandirma betigi
bu yazitipini de hesaba katacaktir.  Terminus fontlarini su paketlerle
kurabilirsiniz: xfonts-terminus, console-terminus

Betigin calisma sekliyle, yapilandirma adimlarinin anlasilirligi ile
ilgili onerilerinizi de bekliyorum.  Bu onerileri language-env alt
yapisinin sundugu imkanlar dahilinde degerlendirmeye calisacagim.
Paketle ilgili diger ayrintilar icin /usr/share/language-env/README.tr
dosyasini okuyabilirsiniz.