Re: man sayfaları ve less

Selam,

Çarşamba 25 Şubat 2004 17:34 sularında, Recai Oktas şunları yazmıştı:
> Selam,
>
> Surum bilgileri:
>
> 	less 381
>
> 	man, version 2.4.2, 2003-09-20
>
> 	GNU groff version 1.18.1
>
> 		called subprograms:
>
> 		GNU troff (groff) version 1.18.1
> 		GNU grops (groff) version 1.18.1
>
> LANG=tr_TR altinda less ile Turkce karakterler tamam, fakat man
> ciktisinda ı (kucuk I) ve İ (buyuk i) gorunmuyor.  Bununla birlikte
> soyle bir komut uyguladigimda gayet guzel sonuc aliniyor:
>
> 	groff -c -Tlatin1 -mandoc <man dosyasi> | LANG=tr_TR less

Bu komutla ı, İ, ş, Ş, ğ, Ğ karakterlerini elde edebiliyor musunuz?

Elde edilebiliyorsa da bu iyi bir çözüm değil, man.config ya da man-gb.config
dosyasının içeriği ile oynamayı gerektirmeyecek bir çözüm lazım.

RH için önerdiğim çözüm:
export MANPAGER="iconv -f UTF-8 -t ISO-8859-9 | less -isr"
alias man='LANG=tr_TR.UTF-8 man'

Bu tanımlar yapıldığında RH üzerinde (less düzeltilmişse) tüm türkçeye
özgü karakterler görüntüleniyor.

> Su an fazla vaktim olmadigindan man yapilandirma dosyalarini detayli
> inceleyemedim.  Daha sonra tekrar bakacagim.
>
> UTF-8 altinda less'de sorun yok, man cuvalliyor :-)
Bunu Erçin Eker'in yaptığı işlemi yaptıktan sonra tekrar dener misiniz?

Eğer benim hazırladığım klavyeleri (trq.kmap, trqu.kmap) kullanıyorsanız
UTF-8 için gereken ayarları Ctrl+Alt+8 yapar.
ISO-8859-9 kipine dönmek için ise: Ctrl+Alt+9
Buradaki 8 ve 9 harflerin üst sırasındaki tuşlar.
Bu işlemi mc ya da X gibi bir uygulamanın alt kabuğunda yapmaMAya
dikkat edin. Doğrudan login kabuğunda yapmalısınız.

Esen kalın,
Nilgün