Re: Ceviri sistemine yenilikler

* Murat Demirten <murat@debian.org> [2003-06-24 18:35:49+0300]
> Ozellikle cevirilen bir sayfanin orjinalinde degisiklikler
> yapildiginda tekrardan tum sayfayi cevirmemek icin bir yontem
> bulmaliyiz. Aksi takdirde bir sure sonra cevirilerin cogu outdated
> olacak.

Evet, bu onemli bir sorun.

> Bir diger sorun, wml dosyalarini duzenledikten sonra bunlarin build
> edilip html hallerinin gozukmesi gerekiyor. Ancak o zaman yapilan
> hatalar daha iyi farkedilip duzeltilebilir.

Bunun yapilmasi cok zor olmasa gerek.

> Aklima gelen ilk cozum yeni bir CVS repository olusturup, ceviri
> islemini buradan yurutmek. Ancak web ile daha fazla kisiye daha rahat
> ulasabilecegimiz icin bu cozum yeterli degil.

Valla cvs en guzelidir tabii,  fakat iste malum nedenlerle bir turlu
yeterli sayida insan icin ozendirici olmuyor.

> [...]
> platformunu kullanacaksak sayfalari adresleyebilmek icin her belgenin
> basina
>
> wml::source:file://turkish/distrib/index.wml
>
> seklinde dosya isimlerini yazabiliriz. Boylece upload edildiginde dosyanin
> nereye gidecegi belli olur.
>
> Ancak wiki icerisinden ceviriyi kopyalayip bir dosyaya yapistirmak sonra o
> dosyayi gondermek, ya da
> ayrica baska bir web adresine gidip kopyalanan metni oraya yapistirmak
> falan derken islem adimlarini
> zorlastiracak cozumler. Kas yapalim derken goz cikarmak da istemiyorum.

Butun bunlar yeni bir projenin habercisi :-)  Soyle kendine guvenen ve
perl/php bilen bir dizi arkadas ciksa da 'colloborative translation
environment' yani CTE veya COTREN veya COLTRAN veya COTE ... isminde
guzel bir isbirlikci ceviri ortami kodlasalar ;-)  Bu amacla wiki
konsepti de baz alinabilir.  Kulagim deliktir ama net'te hic rastlamadim
boyle bir projeye.  (Biraz sonra bu konuda bir goggle'ama yaparim.)

> Bir baska aradigim ozellik outdated olmus bir sayfayi ceviren kisinin diff
> ciktisini isterse duzgun
> bir sekilde webden gorebilmesi. Bir de guncellene wml dosyasinin
> ingilizcesini de gosterebilecek bir
> ekran. Bunlar da ileride gerekli olacaktir.

Diff icin wakka su anki haliyle bir imkan sunuyor aslinda.  Misal,
orijinal sayfanin bir kopyasini (*cevrilmeden*) bir yerde tutuyorsak ve
yeni sayfayi ayni page'e yapistirirsak wakka zaten diff'i gostermeyecek
mi?

> Ayni zamanda boyle bir sistem kurup belirli araliklarla CVS ile senkronize
> olursak, english/ dizini altinda gezinen biri begendigi bir sayfanin
> cevirimine hemen baslayabilir. Kimsenin bir sey yapmasi
> gerekmez.
>
> Vb. vb. pek cok sey var. Bu konuda fikir belirtmek isteyenlerimiz var mi?

Su an hemen yapilabilir olan hususlar konusunu bir dusunmek lazim.
Debian'in cogunlukla kisa web sayfalarini su asamada manuel olarak idare
edebiliriz ama uzun dokumanlar ne olacak?