[RFR] po-debconf://nginx/sv.po

Meningen som börjar "Since nginx 1.4.4-4..." var klurig, det är inte den klaraste engelskan här. Jag har grävt lite i ändringsloggarna för paketet och det fanns ett säkerhetsfel som fixades i 1.4.4-4, problemet fanns alltså innan den versionen. Före 1.4.4-4 ägs katalogen av www-data, efter 1.4.4-4 av root. Antingen menar författaren "Since" som i "eftersom", men då är det en ofullständig mening, eller så menar han/hon egentligen versionerna innan, och då är "Since" inte rätt ord kan jag tycka. Jag har översatt så att helheten går att förstå och så vitt jag förstår stämmer med verkligheten, men tycker ni att jag ska skicka ett meddelande till den som skapat den engelska texten och be om ett förtydligande först?

Med vänliga hälsningar,

Peter
# Swedish translation of nginx debconf messages
# Copyright (C) 2016 Christos Trochalakis
# This file is distributed under the same license as the nginx package.
# Christos Trochalakis <ctrochalakis@debian.org>, 2016.
# Peter Kvillegård <peterkvillegard@posteo.net>, 2023.
#
msgid ""
msgstr ""
"Project-Id-Version: nginx 1.24.0-1\n"
"Report-Msgid-Bugs-To: nginx@packages.debian.org\n"
"POT-Creation-Date: 2016-10-04 20:03+0300\n"
"PO-Revision-Date: 2023-08-19 15:49+0200\n"
"Last-Translator: Peter Kvillegård <peterkvillegard@posteo.net>\n"
"Language-Team: Swedish <debian-l10n-swedish@lists.debian.org>\n"
"Language: sv\n"

#. Type: note
#. Description
#: ../nginx-common.templates:1001
msgid "Possible insecure nginx log files"
msgstr "Möjligen osäkra loggfiler för nginx"

#. Type: note
#. Description
#: ../nginx-common.templates:1001
msgid ""
"The following log files under /var/log/nginx directory are symlinks owned by "
"www-data:"
msgstr ""
"Följande loggfiler i katalogen /var/log/nginx är symboliska länkar som ägs "
"av www-data:"

#. Type: note
#. Description
#: ../nginx-common.templates:1001
msgid "${logfiles}"
msgstr "${logfiles}"

#. Type: note
#. Description
#: ../nginx-common.templates:1001
msgid ""
"Since nginx 1.4.4-4 /var/log/nginx was owned by www-data. As a result www-"
"data could symlink log files to sensitive locations, which in turn could "
"lead to privilege escalation attacks. Although /var/log/nginx permissions "
"are now fixed it is possible that such insecure links already exist. So, "
"please make sure to check the above locations."
msgstr ""
"Före nginx 1.4.4-4 ägdes /var/log/nginx av www-data, vilket innebar att www-"
"data kunde skapa loggfiler som var symboliska länkar till känsliga platser, "
"vilket i sin tur kunde leda till behörighetsintrång. Även om rättigheterna "
"för /var/log/nginx är fixade nu så är det möjligt att sådana osäkra länkar "
"finns kvar. Se till att kontrollera ovan nämnda plater."