Re: Svensk översättning av Debian Edu Bullseye release announcement

On Sat, 13 Mar 2021 00:35:11 +0100,
Anders Jonsson<anders.jonsson@norsjovallen.se> wrote:

-------------------------------- 8< --------------------------------
>Har läst igenom och såg några småsaker:

>Såg två ställen med detta, ska vara 11.

Fixat.

>"är en del av det relaterade" verkar det vara om man ser till
>originalet. Beskrivningen av länken kan även här översättas "kapitlet
>i Debian Edu-manualen" som det görs i ett senare stycke.

GAH, jag vet ju att jag såg det där, men så missade jag det ändå! Tack
för uppmärksamheten.

>"verktyg"

Tack! Rättningarna hittas i Git-förrådet:
https://salsa.debian.org/publicity-team/announcements/-/commit/a68d42fd3424177d2e40058aada01206284b80c7

och jag hittade även några ytterligare småfel jag själv är ansvarig för:

https://salsa.debian.org/publicity-team/announcements/-/commit/103ce1a083b941a4c35a2191610d1b288687aecc

(Inte min dag för översättningar idag, uppenbarligen... ;)

Stort tack för korrekturläsningen.

mvh
-- Andreas Rönnquist
mailinglists@gusnan.se