Re: Granskning Tillkännigivandet av Debian 10

Hej!

> Kolla gärna igen på den svenska filen i git-förrådet, det engelska
> originalet uppdateras visst fortfarande. (Jag försöker uppdatera svenska
> översättningen när förändringar i det engelska originalet sker).

Usch då, då är det svårare att springa ifatt. :)
Jag hittade ett par saker i den nya versionen:

"anpassningarna" -> "arkitekturerna"

Vanligtvis översätter vi på tp-sv "firmware" till "fastprogramvara".
Förhoppningsvis tycker du också att det är en lämplig översättning.

"och testa" -> "att testa", kanske?

"Plasema" -> "Plasma"

"Debian-avbildningar" enligt tidigare ändringar, men jag föreslår också
"normalt även enkelt valbara" -> "enkelt valbara"

 / Sebastian