översättningar, hur bör jag börja?

Jag har nyligen fått en del fritid och vill gärna ge något tillbaka till
Debian och jag tror att översättningar vore ett lämpligt sätt att göra detta
på.
Jag har läst igenom en del av texterna på /international/Swedish och är osäker
på var jag borde börja, jag skulle uppskatta all information om normal
procedur för översättningar.

Jag hoppas kunna bidraga till Debian på ett sätt som återbetalar de oräkneliga
timmarna som jag njutit av detta underbara OS.

//Erik Sundin