Coordonare traduceri (lung)

[CC Eddy și BCC la toți cei care și-au arătat interesul pentru
traduceri]

Salutări,

În primul rând îmi cer scuze pentru lungimea mesajului, dar nu văd ce aș
putea scurta...

Cu bucurie trebuie să spun că mesajul meu anterior a avut mai mult ecou
decât am sperat. În acest moment sunt cel puțin 3 persoane (în afară de
mine) care și-au arătat interesul direct și e posibil să fie chiar mai
multe. Asta este foarte bine pentru că de tradus este destul pentru toți
:)

Totuși, în special pentru a preveni muncă dublă aș ruga ca *toate*
discuțiile să se petreacă aici pe listă[1]. Pentru conversații în timp
real avem și canalul #debian-ro pe irc.debian.org (OFTC).

În continuare propunerea mea pentru organizare/coordonare:

Priorități
==========

1. Debian Installer
2. Revizuirea traducerilor dpkg/apt/aptitude (și orice alte unelte
specifice Debian traduse deja)
3. Notele de lansare

Motive:
- Debian Installer este urgent și nu este prea mult de lucru
- revizuirea traducerilor dpkg/apt/aptitude ar trebui să ne țină ocupați
  până când vom putea lucra la notele de lansare
- notele de lansare ne vor ține ocupați în perioada dinaintea lansării,
  în special ultimele 2-3 zile, când va trebui să tragem ca să terminăm
  la timp

Debian Installer
================

Nivelul 1
---------
$ checkpo sublevel?/ro.po sublevel1/ro.po:
525 mesaje traduse.

sublevel2/ro.po:
492 mesaje traduse, 13 traduceri aproximative(fuzzy), 22 mesaje netraduse.

sublevel3/ro.po:
419 mesaje traduse, 32 traduceri aproximative(fuzzy), 24 mesaje netraduse.

sublevel4/ro.po:
134 mesaje traduse.

sublevel5/ro.po:
126 mesaje traduse, 9 traduceri aproximative(fuzzy).

Nivelul 2
---------

Șabloanele debconf pentru pachetele

tasksel 100%
console-data 98% (57t;0f;1u)
popularity-contest (100%)
eject (100%)
grub2 50% (7t;5f;2u)

și denumirile *tuturor* țărilor din pachetul iso-codes (prioritate
foarte mică, cel puțin pe moment).

Nivelul 3
---------

Șabloanele debconf pentru pachetele:

debconf 94% (16t;0f;1u)
newt ?
win32-loader ?

Cu excepția iso-codes volumul de muncă nu este foarte mare, ar trebui să
putem termina repede. Ordinea sugerată conform [2] ar fi:

Subnivelul 1
Subnivelul 2
Nivelul 2
Subnivelul 3
Nivelul 3
Subnivelul 4
Subnivelul 5

Vă rog să trimiteți mesaje [ITT] (intent to translate) pentru fiecare
subnivel, respectiv pachet în parte. Când sunteți gata trimiteți un
[RFR] (request for review), ca să solicitați revizuirea traducerii.

În afară de mine (și de Eddy desigur) mai este cel puțin o persoană cu
drepturi de commit pentru depozitul Debian Installer (d-i). Pentru
început vă rog să *nu* încărcați direct traduceri, în special dacă nu au
fost revizuite de cel puțin o persoană (dar preferabil mai multe). În
perioada următoare e posibil să nu reacționez pentru zile la rând[3],
dar nu vă faceți probleme, voi reveni în timp util.

După ce terminăm cu d-i sper să avem deja o oarecare rutină și să putem
continua cu și mai mult spor la următoarele traduceri.

[1] atenție, listele Debian *nu* folosesc reply-to-munging. Vă rog
folosiți reply-to-list (dacă clientul vostru de mail știe) sau
reply-to-all și lăsați doar lista la destinatari
[2] http://d-i.alioth.debian.org/doc/i18n/ (n-ar strica să-l citiți)
[3] lucrez în aviație și cenușa vulcanică ne dă mult de furcă...

Spor,
Andrei
--
http://yetanotherpersonal.blogspot.com/2009/09/neticheta-in-vremurile-noastre.html