Re: Lenny

On Mon, Jun 18, 2007 at 02:24:06AM +0300, Igor Stirbu wrote:
> Salut,
>
> Țelurile noastre stabilite pentru Lenny sunt un pic confuze
> pentru mine. Câteodată am chef de tradus o aplicație care
> s-ar potrivi cu cerințele din wiki [1] dar nu știu de care pachet
> să mă apuc. Sarcina „desktop" [2] conține o listă de pachete
> dar nu este completă.
>
> Ar trebui să putem să generăm o pagină cu lista de pachete care
> candidează pentru primul CD de Debian, sarcina „desktop" și
> aplicațiile de birou. Este posibil să generăm lista în mod determinist?

da, se poate, in mai multe moduri, dar trebuie scris scriptul, :-)
problema e cum actualizezi automat wiki cu ea( dar cred ca si asta
se poate rezolva).

> Putem în orice moment să actualizăm aspell? Este vreo
> procedură specială pentru asta? Cine se ocupă de extindere?

- colectezi cuvintele daca folosesti aspell intr-un dictionar propriu,
(vezi info aspell - daca dobitocii nu lau scos si pe asta).
- trimiti cuvintele colectate la mentainerul de la aspell-ro, Eddy, :-)
- eddy include cuvintele noi, corecteaza, face upload la pachet si se
inchide ciclul cind faci upgrade, :-)

La modul general cred ca Eddy face asta direct din po-uri, dar asta
mai bine iti spune el daca e asa sau nu, :-)

> Ce implică introducerea iromanian ca ispell-dictionary?

- nu mare brinza, dar asta e parere personala. Emacs se poate configura
sa foloseasca aspell sau alt checker, si cred ca nici default nu foloseste
ispell. Din citi useri de emacs stiu nici unul nu-l foloseste.

mai interesante ar fi( parere personala):
- wromanian, pentru wordnet, e ceva de lucru la partea de gramatica,
dar nu exista pachet.
- dict-gcide, avea pe net undeva o versiune si pt. romana dar cred
ca a murit, oricum nu e mentinuta din cite stiu.

PS: astea pe linga aspell, :-).