Re: Tradução de Sponsor

Olá Dennis e demais,

Então, ao pé da letra "sponsor" é patrocinador.
Mas não sei se "patrocinador" fica bem no caso de alguém que apoia, orienta, guia, outras pessoas.

Alguns exemplos da página que traduzi:
Existing Debian Developers acting as sponsors can integrate your work into the project.
Working together with a team is an excellent way to gain experience before starting the New Member process and is one of the best places to find package sponsors.
For example uploading packages as a DM, working inside a team or maintaining packages uploaded by sponsor.

Olhando nessa outra página [1], tem assim:
Sponsor: A Debian Member who acts as the mentor of an Applicant: They check packages provided by the Applicant and help to find problems and to improve the packaging

Talvez "mentor" mesmo fique melhor que padrinho.

[1] https://www.debian.org/devel/join/newmaint#Sponsor

Abraços,