Re: Re: ppp - tłumaczenie .po debconfa

Marcin Owsiany wrote:
[...]
> Niby autentykacja i autoryzacja to dwie różne rzeczy... :-/
> Ale w praktyce chyba chodziło tutaj autorowi o autoryzację, bo czy
> autentykacja się powiodła to ciężko wyczuć.

Aaa... Proszę! Authentication, czyli uwierzytelnianie, to jest właśnie
wtedy, gdy przedstawiamy się. Ja to ja, a tu potwierdzenie tego (moje
hasło, odcisk palca). Łatwo wyczuć.

Autoryzacji natomiast się nie da, bo autoryzacja to przydzielenie praw.
System daje dostęp do zasobu - autoryzuje użytkownika.

Wniosek: powinno być "Błąd uwierzytelniania".

Lech Karol Pawłaszek <ike>
"You will never see me fall from grace" [KoRn]