Debian-Ubuntu együttműködés (volt: Re: HOLD == fog, visszafog)

Üdv mindenki

Bbt írta:
 Install=	telepít
 Upgrade=	frissít
 Remove=	(ahol van jelentősége ott mindenképpen): eltávolít
 Purge=		töröl
 Keep=		tart, megtart
 Hold=		fog, visszafog
 -----------------------------
 Downgrade=	erre szavazok:	öregbít

A heep apt-get esetében visszatart, ha jól emlékszem.

Bbt

Szerintem figyelembe lehetne venni a Synaptic által használt verziókat is, mivel kezdő felhasználó először valszeg azt fogja látni, azt szokja meg (legalábbis ha Ubuntuval kezd biztosan, de ha mégse, akkor se árt összedolgozni*), aztán ha mással is próbálkozik, ne tévedjen el. Haladó juzernek meg közel mindegy, úgyis megérti hogy mi van. Ez alapján: - -ás/és: minden művelet végére odatehető, hasonlóan a másolás-törlés-kilépés vonalhoz
- hold: visszatartás
- downgrade: visszafejlesztés

*: tkp azért iratkoztam fel ide, hogy lehetőség szerint a két projekt ne dolgozzon potyára/egymásnak ellentmondóan pl terminológiai kérdésekben, illetve lehetőség szerint működjünk együtt függetlenül attól, hogy néhanapján van ubuntu-sid szinkronizálás. Potyázás témában szeretném kérdezni, hogy a dpkg-t csinálja-e jelenleg itt valaki? Ha nem, akkor szeretném záros határidőn belül rendberakni, vmikor jövő héten, ha nincs akadálya.

Másik ilyen dolog, hogy nemrég ubuntuhoz phanatic átnézte a debian installert, ezt jó lenne összefésülni az upstreammel, mert elég sok sztringet módosított, nyilván nem véletlenül. Nem tudom, hogy az időnkénti ubuntu-sid szinkronizálás mi mindent érint, főleg fordításokat hogyan, az igazán fontos dolgokat jó lenne manuálisan megejteni/átnézni.

Megint másik dolog, hogy ubuntuhoz megjelennek pkgconf-* nevű fájlok, amik a csomagkonfigurálás során megjelenő üzeneteket tartalmazzák, ezek nem tudom, hogyan kerülnek vissza debianba, már ha egyáltalán, erről nem tudtok valamit? Breezyhez pl jó néhányat megcsináltunk/kijavítottunk, ezekből visszakerült valami, vagy kézzel kéne utánajárni?

Továbbá ötlet szintjén felmerült bennem, hogy az ilyeneket, amik közösek mindkét projektben, hatékonyabban lehetne Rosettán keresztül fordítani, pl: https://launchpad.net/distros/ubuntu/dapper/+source/xorg/+pots/pkgconf-xorg/hu/+translate Ez azért lenne jó, mert egyszerre ugyanazon a fájlon több ember is dolgozhatna, és nemcsak mindkét projekt gyorsan használható eredményt kaphatna - ami ugye a közös érdek kategória- hanem a dupla munka is közel kizárható lenne, esetleg több szem többet lát alapon a minőség is javulhatna (nem beszélve a huspell-po aktív használatának eredményeiről :)).

Mi ezekről a véleményetek?

kicsi off: sas, a nano fordításodat el tudnád küldeni? Beraknám dapper alá, mégiscsak az alapértelmezett konzolos szerkesztője :).

kg