Re: [DCs] Re: Hungarian DDTP on the Xth B'day

 üdv, Mindenkinek!

   Telefonon eszmecserét folytattam a Debian csoport vezetőjével, (aki
ismer engem, tudja, mit jelent ez...), és a következőre jutottunk. Mint
tudjátok, a Debian csoportot az hozta életre, hogy megpróbáljunk egy
szervezett DDTP-t folytatni. Mint az OOo fordítása is bizonyította, ez
rendkívül sikeres lehet. A felhívásra rengeteg ember mondta azt), hogy egy
ilyen szervezett forma nagy könnyebbséget adni neki a DDTP-be való
bekapcsolódásba, ezért lenne kedve hozzá. 1-2 hónapja elkezdtünk
gondolkodni az infrastrukturális kérdésekről. Közben a Debian csoportban
más projectek is elindultak (DDUG, Füzet, stb...). Infrastrukturális
ügyekben a következőket tettük eddig: A Csoport megalakulása kapcsán
létrehoztunk egy levlistát az LME vason. ( ldcs@lists.linux.hu ). A
részletekről egy kissé lemaradtam, de thx 2 Csan, és gyanítom thx nagyon 2
Ago. (a lista nem tűri az árvizet, mailman upgrade jó lenne az LME-nek.)
Miután kikaptam a címet, Phanatic elküldte a hibajegyet a listamestereknek
a debian-l10n-hungarian listáról. Ezután pár hónapig rugdostuk Őket, h.
legyen meg. Közben nagyon átalakították a rendszert, de 4 hete meglett. Az
ő-t és az ű-t rosszul tűri. Cca. ekkorra kiharcoltuk a domain-t.
(debian.linux.hu). Nem volt könnyű, de végre meglett. THX 2 Cövek! A
dolgok ekkor felpörögtek. Pár hete felvetettem, h. a Szülinapot DDTP
Party-val ünnepeljük, illetve a domain kapcsán 2-3 hete elkezdtük
megbeszélni, hogy milyen PSM (project management system) kell rá. A
TUTOS-t nyugodtan elfelejthetjük, valami nagyon minima kell, és a konkrét
projectekhez pedig modulok.

 A party kapcsán megkérdeztem Gergőt, szerinte el lehet-e kérni a
rendszert admin-felülettel, mindennel. Ő bátorított fel, hogy kérdezzük
meg nyugodtan Grisu-tól.

 Ha minden jól megy, egy-két központi DDTP-s arc - így talán Grisu is - el
is jönne, és velünk töltené a Szülinapot-

 A DDTP-ről az derült ki, hogy, ahogy a mezei DDTP dolgozó is láthatja
(ha lefordít egy párat egy pdesc@ddtp.debian.org-nak küldött GET n hu
tárgyú levéllel, ahol az n 1-9 közti szám) teljesen email-központú, tehát
a hatékony közös munkához, ha nem tévedek, leginkább egy formos
_interface_ megírása kellene. Ennek részleteit egy-két önkéntes
fejlesztővel már meg is beszéltük. A legjobb esetben kijön belőle egy DDTP
Management System, amit más országokban is fel tudnak használni. Ehhez sok
jó ötletet küldjetek a nyílt LDCs listára! Elvileg ez a rendszer 2-3 hét
alatt felállítható, kipróbálható.

 Mindezt elindítottam és koordinálom. Két ember megegyezéses véleményét
ismerem eddig az önkéntesen jelentkező koordinátor személyéről, Csaniét és
a sajátomét. A konszenzus értelmében sas lenne a koordinátor. Amennyiben
valóban elnyerem a bizalmatokat, akkor nagy örömmel vállalnám ismét
belevetve magam a fordításba és a szervezésbe. Célom az, hogy 1 hónap
múlva egy ütőképes rendszer álljon rendelkezésre a közös munkához, és már
a Szülinapra mérhető legyen ennek eredménye. Emellett viszont lemondok a
Csoportban betöltött egyéb projectvezetéseimről. A DDUG-t és a Füzetet is
másnak kell vinni (előbbire és utóbbira is valsz lesznek jelentkezők-), a
site ügyre pedig kérnék valakit, de ha nem akad, akkor ennek koordinálását
továbbra is vállalom. Továbbá remélem, hogy a Sziget, és a Party után
megint több időm lesz és a többi projectben is több konkrét munkát tudok
végezni, hiszen a dobozos Debian kiadást minenképpen alapvető célnek
látom.

 üdv, és köszi mindenkinek eddig is a véleményt, ötletet, bizalmat a
projectvezetésekhez, amennyiben és leszek a magyar DDTP koordinátor
továbbra is messzemenően számítok ezekre. Fejlesztőktől már kaptam ilyen
irányú pozitív visszajelzéseket, remélem meg fogom szolgálni ezeket. A
közös munka szellemében maximálisan ezen leszek.

 Ezt a levelet összefoglalásnak és elképzeléseim bemutatására szántam.
Számos pontján lehetnek kissé pontatlan információk, vagy a
projectvezetésre vonatkozó módosítani valók. Kérlek, ha bármiben tévedek,
javítsatok ki azonnal, illetve konkrétan mondjátok meg, mit csináljunk
másképp!

 A sikeres DDTP kampány reményében:

 Hali!:
 Szervác Attila - aka:   sas   - aka: satie