Re: [Website] 10.03.2018: Debian 9.4

Hi Erik,

einige Vorschläge:

> < <correction acme-tiny                        "Fix outdated version of the subscriber agreement">
> ---

ersetzt -> korrigiert (im Englischen: fix)

> 11c12
> < <correction apparmor                         "Move the features file to /usr/share/apparmor-features; pin the AppArmor feature set to Stretch's kernel">
> ---

angepinnt -> angebunden

> 13c14
> < <correction auto-apt-proxy                   "Move apt configuration away on removal, and put it back on reinstalls">
> ---

wegverschieben -> beiseite schaffen

> 29c30
> < <correction dbus                             "New upstream release; raise file descriptor limit sooner, fixing a regression in local DoS fix">
> ---

früher die Dateideskriptorengrenze erreichen, um eine Regression im Lokal-DoS-Korrektur zu beheben

> 33c34
> < <correction debian-installer                 "Bump Linux kernel version from 4.9.0-4 to 4.9.0-6">
> ---

hochsetzen -> gebracht

> 35c36
> < <correction debian-installer-netboot-images  "Update to 20170615+deb9u3 images, from stretch-proposed-updates">
> ---

Image bleibt auf der Website meistens unübersetzt (als Fachbegriff)

> 37c38
> < <correction directfb                         "Fix architecture-based filter to actually install drivers">
> ---

Architekturbasierten Filter angepasst, damit Treiber wirklich installiert werden
                   ^                                 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> 45c46
> < <correction flatpak                          "New upstream release; fix a D-Bus filtering bypass in flatpak-dbus-proxy; ignore unrecognised permission strings, instead of failing; do not allow legacy eavesdropping on the D-Bus session bus">
> ---

Lagacy -> Legacy (gefällt mir nicht, aber weiß nichts besseres)

> 47c48
> < <correction fuse-zip                         "Fix writeback fail with libzip 1.0">
> ---

mit libzip

> [...]
> < <correction glibc                            "Do not update /etc/nsswitch.conf when its content already matches the default; debian/script.in/nohwcap.sh: always check for all optimized packages as multiarch allows one to install foreign architectures; avoid use-after-free read access in clntudp_call [CVE-2017-12133]; define collation for Malayalam chillu characters and correct collation of U+0D36 and U+0D37 Malayalam characters; fix invalid cast in group merging affecting ppc64 and s390x; fix compatibility with Intel C++ __regcall calling convention; install the libc-otherbuild postinst and postrm in the libc6-i686 transitional package, to make sure /etc/ld.so.nohwcap is correctly removed after an upgrade">

Collation -> Zusammenführung ?
(und das zweite Collation kann entfallen)

unzlässiger -> unzulässiger
was ppc64 und s390x betrifft -> (betreffend ppc64 und s390x)

> 65c66
> < <correction inputlirc                        "Include input-event-codes.h instead of input.h, fixing build failure">
> ---

input-event-codes.h statt input.h integrieren, um Baufehlschlag zu beheben

> 81c82
> < <correction libreoffice                      "Let FunctionAccess execute WEBSERVICE; use the right error code on WEBSERVICE() failures">
> ---

Erlauben, dass FunctionAccess WEBSERVICE ausführt; richtigen Fehlercode bei WEBSERVICE()-Fehlern benutzen

> 85c86
> < <correction libvirt                          "QEMU: shared disks with cache=directsync should be safe for migration; avoid denial of service reading from QEMU monitor [CVE-2018-5748]">
> ---

Platten -> Gemeinsam genutzte Festplatten

> 89c90
> ---

in Ordnung bringen -> korrigiert

> 99c100
> < <correction needrestart                      "Fix switching to list mode if debconf is run non-interactively">
> ---

Umschaltung auf Listenmodus überarbeitet, wenn Debconf nicht-interaktiv ausgeführt wird

> 107c108
> < <correction nvidia-modprobe                  "New upstream release; run setuid(0) before forking modprobe to preserve privileges through shell invocations and recursive modprobe calls">
> ---

vor dem Fork

> 117c118
> < <correction opendmarc                        "Update opendmarc service file so changes in opendmarc.conf are used">
> ---

sodass -> so dass

> 125c126
> < <correction postfix                          "New upstream bugfix release; don't log warnings that some restriction returns OK, when the access map DISCARD feature is in effect; add missing dynamicmaps support in the Postfix sendmail command; fix sending to some sites with <q>TLSA 2 X X</q> records">
> ---

protokollierungen -> protokollieren
zurückliefert -> zurückliefern
Sendung -> Senden

> 153c154
> < <correction salt                             "Fix directory traversal vulnerability on salt-master via crafted minion IDs [CVE-2017-12791], directory traversal vulnerability in minion id validation in SaltStack [CVE-2017-14695], remote Denial of Service with a specially crafted authentication request [CVE-2017-14696]; check if data[return] is dict type">
> ---

Würde ich in mehrere Teilsätze aufteilen:

Anfälligkeit für Verzeichnisüberschreitungen durch präparierte Minion-IDs bei salt-master behoben [CVE-2017-12791];
Anfälligkeit für Verzeichnisüberschreitungen in Minion-ID-Validierung von SaltStack behoben [CVE-2017-14695];
Dienstblockade aus der Ferne durch speziell bearbeitete Authentifizierungsanfrage [CVE-2017-14696] behoben;

SaltStack SaltStack -> SaltStack (doppelt)

> 159c160
> < <correction systemd                          "networkd: Handle MTU field in IPv6 RA; add a linker script to help prevent symbol collisions, particularly with PAM modules; resolved: Fix loop on packets with pseudo dns types [CVE-2017-15908]; machinectl: Don't output <q>No machines.</q> with --no-legend option">
> ---

MTU-Feld in IPv6 RA behandeln

Holger

Created with Sylpheed 3.5.1 under
	D E B I A N   L I N U X   9   " S T R E T C H " .

Registered Linux User #311290 - https://linuxcounter.net/