Re: [ITT] po://winff

On 30-03-15 21:37, Frans Spiesschaert wrote:
> Als dit betekent dat die vertaling in een later stadium ook Debian
> bereikt, ben ik geneigd dit werk niet nog eens over te doen.

Normaal zorg ik zelf voor de Nederlandse vertaling (o.a. als mijn
"upstream" bijdrage).

> Ik ben van mening dat vertalingen waaraan (vanuit het perspectief van
> Debian bekeken) upstream gewerkt wordt, best ook als zodanig gebruikt
> worden in Debian.

Helemaal mee eens. Ik hoop dat je niet dacht dat ik een "Debian"
vertaling wou.

> Het is weinig zinvol om op een eiland te zitten
> werken.

Ik zie het eiland helemaal niet. Als jij een mooie review doet van de
vertaling, dan zorg ik dat hij ook in upstream komt.

> Ik kan dan beter mijn energie besteden aan zaken die door Debian zelf in
> Debian ontwikkeld worden of die Debian-specifiek zijn (zoals
> bijvoorbeeld po-debconf) of inderdaad upstream meewerken aan de
> vertaling van toepassingen die ik belangrijk vind (zoals de toepassingen
> die in Debian Edu zitten).

Maar dit snap ik ook 100%. Dus dan zou ik zeggen, laat Winff lekker
zitten. Het is het beste om gemotiveerd te blijven. Dit doe je door
dingen te doen die je zelf belangrijk vindt.

Paul