Re: nss-pam-ldapd 0.8.4: Please update debconf PO translation for the package nss-pam-ldapd

Beste Arthur,

On Fri, Aug 26, 2011 at 12:25:46PM +0200, Arthur de Jong wrote:
> Ik heb nog geen antwoord gehad op mijn verzoek om de Nederlandse
> debconf templates van nss-pam-ldapd bij te werken en ik heb het
> vermoeden dat ik geen antwoord meer krijg van Bart Cornelis (de
> laatste vertaler, voor het laatst wat van gehoord in 2008).

Op dit moment zijn er niet veel Nederlandse Debianvertalers.  Ikzelf
ben de enige die actief bezig is, ik probeer alle "Call for
translations" bij te houden en daarnaast op popcon-volgorde wat
extra's te doen. Ik had jouw oproep gezien en er even naar gekeken,
maar het zag er lastig uit. De nieuwe strings bevatten veel
terminologie waar ik (als vertaler) nog niet bekend mee ben, dus hard
moet nadenken of de Engelse termen vertaald of overgenomen moeten
worden.

> Nu ben ik toevallig zelf Nederlands en heb wel eens kleine stukjes
> van de templates vertaald dus ik wil proberen zelf de vertaling te
> doen.  Zijn er plaatsen waar ik wat meer informatie over taalgebruik
> e.d. kan vinden? Ik gebruik zelf nooit de Nederlandse templates dus
> ik kan het niet goed inschatten.
>
> Is er iemand die mijn vertaling wil reviewen als ik er klaar mee ben?

Als je dat wilt doen, graag. Ik zal de vertaling dan wel reviewen. Er
is niet gigantisch veel informatie over het vertalen, maar
http://wiki.debian.org/L10n/Dutch is een goed startpunt. Vooral de
KDE-woordenlijst is redelijk groot. Daarnaast kan je ook het
Nederlandse compendium[1] downloaden en daar wat in greppen, maar de
kwaliteit wisselt nogal.

[1]: http://i18n.debian.net/compendia/po/nl/compendium-nl-LATEST.po (57MB)

> (als tegenprestatie heb ik alle SPAM die ik kon vinden in het
> mailarchief als zodanig aangemerkt)

Dit wordt zeer op prijs gesteld.

Jeroen Schot