Meehelpen

Hoi,

Ik kwam via het topic in #debian-nl bij de DutchL10N pagina op de Debian Wiki uit, en dit leek mij een leuke manier om mijn steentje bij te dragen aan Debian. Zelf heb ik via launchpad al wat vertaalwerk gedaan, maar dat vind ik zelf niet een erg ideale werkwijze, ook omdat ik liever aan Debian meehelp dan aan Ubuntu. Qua taalkennis en -vaardigheden hoop ik dat het wel goed zit, ik ben vanuit mijn studie (Nederlands Recht) vrij veel bezig met taal en spelling.

Na het wikibezoek ben ik op http://www.debian.org/intl/l10n/po-debconf/nl#i18n gaan kijken en heb daar het eerste openstaande pakket van vertaald (BIND9 in dit geval), de .po file is bijgevoegd in de mail.

Wat is hiervoor de meest handige werkwijze en zijn er nog andere tips die ik kan gebruiken? (Zoals hoe ik op deze mailinglijst kom)

--
Gr,

Mathijs