Re: [DICO] character set (WAS: Re: [RFR] po-debconf://glibc (8 strings, 1 nieuwe))

cobaco (aka Bart Cornelis) schreef:
> mijn punt hier was dat string in de vandale staat, dus string
> vervolgens vertalen met een niet erkend woord is ...

Een niet-erkend woord?  String staat alleen maar in de Van Dale
omdat niemand de moeite neemt om het te vertalen.  "string - reeks
bits of tekens" -- wat is een "reeks tekens" anders dan een
"tekenreeks"?

> geen goede
> rechtvaardiging voor iets dat bouwt op die niet-erkende vertaling

Maar je negeert de 68 tegen 4 op kde.org, en de 45 tegen 4 op
gnome.org.  "Tekenset" is wat we allemaal gebruiken, "karakterset"
is oud, want minder goed.  Vraag het anders aan Rinse of Reinout of
Vincent of Tino.

Benno