Re: [RFR] po-debconf://leafnode (17 strings)

cobaco (aka Bart Cornelis) schreef:

> hm, dit lijkt met geen goede aanpassing:

Het was maar een gooi, het eerste wat in me opkwam.  :)  Een betere
vervanging lijkt me "toegangsbeperking".  Dat heeft 783 treffers en
wordt voor websites gebezigd.

> - toegangscontrole is IMO beter ingeburgerd (als datapunt
> toegangscontrole= 445.000 hits op google [1], [...]
>
>   'access controls' zijn checks bij elke toegang, afbakening
> heeft voor mij een meer passieve connotatie wat me onjuist lijkt.

Voor mij heeft "toegangscontrole" juist een passieve betekenis: er
wordt gecontroleerd (in de zin van gechecked) maar niets gedaan.
Terwijl beperkingen wel iets doen: ze staan bepaalde soorten van
toegang simpelweg niet toe.

Of anders is "toegangsregels" misschien een goede vertaling.  Het
past in elk geval goed bij /etc/hosts.allow.

Benno