Re: [RFR] po://diffutils/po/nl.po (180 strings)

On Friday 28 April 2006 18:37, Kurt De Bree wrote:
> [...]
> beschikbaar is. Dit was nog niet vertaald.
>
> Toevallig tijdens het "googelen" ben ik een zeer recente versie
> tegengekomen (versie 2.8.7) die wel al vertaald was door het Nederlands
> Vertaalproject (http://vertaling.vrijschrift.org/index), met name door:
>
> Elros Cyriatan <cyriatan(AT)fastmail(DOT)fm>, 2004 en
> Benno Schulenberg <benno(AT)nietvergeten(DOT)nl>, 2006.
>
> Wat nu? Ik heb deze vraag al aan Wouter gesteld, en hij was van mening
> dat dit niet echt zinvol zou zijn. Dit dacht ik in het begin ook.
> Maar als deze niet vertaald wordt, zal er geen nl.po-bestand in de

zou zelf in zo'n geval beginnen met laatste vertaling uit 2.8.7, en deze
bijwerken met de .pot van 2.8.1-11, en dan nodige aanpassingen uitvoeren.
Op die manier:
- hoef je geen dubbel werk te doen
- zijn de vertalingen dicht bijeen.

> Aan jullie, de experts, de beslissing uiteraard.
> Indien jullie van mening zijn deze vertaling toch door te laten gaan,
> wat moet ik in de header bijplaatsen om de vertaler van de nieuwe versie
> toch de credits te geven.
als je van nul begonnen bent hoef je niks bij te plaatsen, als je van de
vertaling van 2.8.7 vertrokken bent, dient IMO inderdaad iets bijgeplaatst
te worden in de header

> En, moet ik eerst aan hun toestemming vragen?

het is Free Software dus het _hoeft_ niet, 't is natuurlijk wel zo prettig
om samen te werken waar mogelijk, dus enige communicatie lijkt me wel
zinvol, alleen al om kwade gevoelens te vermijden.
--
Cheers, cobaco (aka Bart Cornelis)

1. Encrypted mail preferred (GPG KeyID: 0x86624ABB)
2. Plain-text mail recommended since I move html and double
    format mails to a low priority folder (they're mainly spam)