Re: [DICO] non-proprietary

On Monday 17 April 2006 21:31, Frans Pop wrote:

> Open source == vrije software
>
> Proprietary (volgens wikipedia):
> Proprietary indicates that a party, or proprietor, exercises private
> ownership, control or use over an item of property, usually to the
> exclusion of other parties.
>
> Gezien die definitie lijkt leverancier-gebonden mij een prima vertaling
> van proprietary en dus leverancier-onafhankelijk voor non-proprietary.
> Dit zijn ook vertalingen die ik in het verleden gebruikt heb zien worden
> (hoewel niet in een Debian context, maar dat maakt niets uit).

leverancier-onafhankelijke is in elk geval een verkeerder vertaling, er zijn
immers ook leveranciers van FOSS-producten (MySQL AB bijvoorbeeld)

> Als er "the only open source database types" had gestaan was ik het
> helemaal met je eens geweest, maar dat staat er nu eenmaal niet.

proprietary zoals hier gebruikt is de tegenstelling 'vrije software' dus
non-proprietary vertalen als free software lijkt me zeker niet verkeerd (in
tegendeel :). Als hier twijfel over is, is het misschien zaak om dit aan de
maintainer te vragen?
--
Cheers, cobaco (aka Bart Cornelis)

1. Encrypted mail preferred (GPG KeyID: 0x86624ABB)
2. Plain-text mail recommended since I move html and double
    format mails to a low priority folder (they're mainly spam)