Re: [DICO] non-proprietary

On Monday 17 April 2006 21:11, Vincent Zweije wrote:

> Ik denk dat het meer gerelateerd is aan property - bezit.
>
> Vrij? Open?
>
> In verband met de vrijheidsfilosofie van Debian lijkt "vrij" mij het
> beste.

Open source == vrije software

Proprietary (volgens wikipedia):
Proprietary indicates that a party, or proprietor, exercises private
ownership, control or use over an item of property, usually to the
exclusion of other parties.

Gezien die definitie lijkt leverancier-gebonden mij een prima vertaling
van proprietary en dus leverancier-onafhankelijk voor non-proprietary.
Dit zijn ook vertalingen die ik in het verleden gebruikt heb zien worden
(hoewel niet in een Debian context, maar dat maakt niets uit).

Als er "the only open source database types" had gestaan was ik het
helemaal met je eens geweest, maar dat staat er nu eenmaal niet.