Re: [RFR] po://apt

Re je tweede mail: ik heb de oorspronkelijke (van gisteren) prima
ontvangen. Zolang je de po file maar comprimeert, mag het geen probleem
zijn.

Gr,
Frans

On Monday 16 October 2006 14:22, cobaco (aka Bart Cornelis) wrote:
> geen schokkende wijzigingen, heb volledige po ook aan de mail gehangen
> ingeval er nog iemand tijd en zin heeft om dit helemaal na te lopen

Verzoekje: graag de volgende keer "diff -u" gebruiken...
Review gebaseerd op de diff.

> "Opdrachten: packages binariespad [voorrangsbestand [padprefix]]\n"

Moet dit niet "binary's-pad" of iets dergelijks zijn?

394c399
< "Het 'Packages'-bestand bevat de inhoud van alle 'control'-velden van
elk pakket\n"
---
> "Het pakketbestand bevat de inhoud van alle beheervelden van elk
pakket\n"

s/pakketbestand/bestand 'Packages'/

s/beheervelden/stuurvelden/
Ik ben me ervan bewust dat dit een redelijk fundamentele wijziging is die
waarschijnlijk ook invloed zal hebben op andere strings en mogelijk
andere vertalingen.
Rationale: de velden geven geven essentiële informatie over het pakket en
bepalen deels hoe er door aptitude e.d. mee omgegaan moet worden
(priority, dependencies). Als zodanig "sturen" zij de verwerking meer dan
dat ze een beheersfunctie hebben.

< "Op gelijkaardige wijze genereert apt-ftparchive de 'Sources'-bestanden
van\n"
---
> "Op gelijkaardige wijze genereert apt-ftparchive de bronbestanden van\n"

s/gelijkaardige/overeenkomstige/

Ook hier geef ik sterk de voorkeur aan de oorspronkelijke vertaling
aangezien daarwerkelijk bestanden met de naam "Sources" worden
gegenereerd.

=====================
< msgstr "Authenticatiewaarschuwing is genegeerd.\n"
---
> msgstr ""
804c810
< msgstr "Interne fout, InstallPackages is aangeroepen met stukke
pakketten!"
---
> msgstr ""
825c832
< msgstr "Hoe vreemd... De groottes kwamen niet overeen, gelieve
apt@packages.debian.org te mailen"
---
> msgstr ""

Hmmm. Heb je hier vertalingen weggehaald?

Als ze hersteld worden:
s/Hoe vreemd/Merkwaardig/ ?

> msgstr "U heeft niet voldoende vrije schijfruimte op %s"

s/niet voldoende/onvoldoende/

> "Als u wilt doorgaan dient u de zin '%s' in (helemaal) in te tikken.\n"

s/tikken/typen/ ?

Eh, ik ga hier stoppen. Volgens mij zit ik naar een "inverted diff" te
kijken... Zou je een nieuwe willen maken, bij voorkeur met 'diff -u'?