Re: Eerste reacties op reviews

On 8/19/06, Ace Suares <lists@suares.an> wrote:

Beste Kurt en Martijn,

Helaas snap ik het proces niet helemaal. Ik heb geprobeerd wat dingen te
vertalen en reviewen. 1 vertaling die ik had gemaakt was niet doorgekomen
(kan ook een fout van mij zijn).
En wat gebeurt er met de reviews ?
Hoeven we niet in te loggen of iets dergelijks ?

Je kiest iets van de "pending translation", daar doe je het vertaling.
Dan komt het in de "pending reviews". Daar kan iedereen ze checken een
aanpassingen maken. Als eenmaal drie verschillende mensen een
vertaling hebben goed gekeurt, word het doorgestuurd.

In pricipie kan ik accounts regelen zodat je in moet loggen, maar om
te beginning kijkt het alleen welke machine je vandaan komt.

Sommige woordne zoals 'frontend' moeten volgens mij wel vertaald worden
maar tja... met wat ?

Goede vraag,

Kan iemand mij het proces uitleggen van begin tot eindpunt ? Hoe kom je
aan de strings ? en waar gaat het naar toe als het reviewed is ? Hoe komt
het allemaal weer terecht bij Debian ?

Iemand heeft een goede writeup gedaan:

http://www.debian.org/international/l10n/ddtp

Martijn van Oosterhout <kleptog@gmail.com> http://svana.org/kleptog/