Re: [RFR] po-debconf://watchdog (4 strings)

On Monday 07 August 2006 20:06, Kurt De Bree wrote:
> Over booten en rebooten ben ik toch van mening dat het tijd wordt om
> deze te gebruiken aangezien deze in de Nederlandse taal zijn
> opgenomen. We moeten meegaan met onze tijd nietwaar ;-)
>
> Wat vinden jullie ervan?

Mijn voornaamste reden om het niet te willen doen is dat vervoegingen van
booten zo onvoorstelbaar lelijk worden en de verwarring met het woord
(zeil/motor)boot zo groot is. Er is zelfs nog verwarring mogelijk met de
verleden tijd van gebieden (gebood).

ik	boot		bootte		heb geboot
jij	boot		bootte		hebt geboot
hij	boot		bootte		heeft geboot
wij	booten		bootten		hebben geboot
jullie	booten		bootten		hebben geboot
zij	booten		bootten		hebben geboot

Een werkwoord dat je niet fatsoenlijk kan vervoegen moet je IMO niet
gebruiken. Voor mij is booten in de spreektaal nog wel acceptabel, maar
is het een ramp om te schrijven...